Přestavba: RNO Moto Guzzi V50

7. září 2015 v 10:39

Autor: Jan Somerauer
Fotografie: RNO Cycles – Floris Velthuis

Velikost textu: smaller normal bigger

Převtělit novou motorku do starého hábitu, to je dnes velmi populární. Kromě nekonečné řady customérů se o to více či méně úspěšně pokouší i někteří sérioví výrobci. Ale co jít na to obráceně? Dát staré motorce moderní tvary? Na to už sebere odvahu málokdo. Nizozemští RNO Cycles ji našli a pohráli si s Guzzi V50 ...

Jeden muž – Arno Overweel. Jedna láska – motorky. Jedna vize – všechno je možné, jen se to musí zkusit. Tak přesně z toho se Moto Guzzi V50 Opal zrodila. Všechno to začalo v roce naší Sametové revoluce, kdy si 16letý Arno koupil první moped (Puch MV50) a okamžitě se zamiloval do dvoukolového světa.

Následně vystudoval strojního inženýra a přišly první plány na stavbu vlastního choppera. „Nemůžu si pomoct. Dříve nebo později začnu přemýšlet o přestavbě u každé motorky, kterou vidím,“ nejlépe shrnuje svoje popudy sám stavitel.

Cesta byla dlouhá a její dosavadní vrchol přišel v roce 2007, kdy se RNO Cycles s projektem Lucky Bastard  zúčastnili nejprve lokální holandské soutěže Bike Bigtwin a pak i otevřeného mistrovství Evropy v Belgii, přičemž v obou těchto kláních vyhráli první ceny. Jednoduchost a zajímavý mix stylů už tehdy přinesly Arnovi uznání. Od nás si ho zaslouží i dnes za tuhle Guzzi.

 

Na zakázku

Motorka, ze které se stavělo, je jen o pár let mladší než Arno. V roce 1982, kdy ji vyrobili, mu bylo teprve devět let. Mluvíme o Moto Guzzi V50 III, oblíbeném středním naháči jak v Evropě, tak i v USA. Vzduchem chlazené véčko, objem 490 cm3, výkon nějakých 45 koní. Z pohledu mnoha skvělá motorka, z našeho ještě lepší základ pro takovouto stavbu.

Jedním z největších nešvarů V50 byl její startér, sice elektrický, ale špatný. A jelikož tahle motorka se stavěla na zakázku pro dánského prodejce motodílů Goparts, sáhlo se jako první po nejjednodušším řešení – kickstartu Nato. S tím musely nastat změny i na pětistupňové převodovce. Motor dostal krmení pomocí 28mm karburátorů Dell´Orto a dvojice otevřených K&N filtrů. Parádně namotané svody s koncovkou chrlící mezi trubkami kyvné vidlice, práce RNO Cycles.

Rám se převařoval, zadní kyvka kompletně nová, a to tu máme kardan. Arno má rád, když motorka nejen skvěle vypadá, ale také funguje. S podporou Goparts si tedy pohrál s podvozkem. Přední vidlice nafasovala nové pružiny, na zadku najdeme monoshock HK Suspension. Osmnáctipalcová kola zůstala původní a podle nás to byl skvělý tah, motorce sluší. Stačilo je tedy zrekonstruovat, nalakovat a obout do pneu Michelin Pilot.

 

Šaty dělaj motorku

Ano, určitě jde o zajímavou konstrukci rámu, příjemně zjednodušený motor, ale řekněme si na rovinu, tahle motorka je právě o tom mixu, ne-li přímo souboji stylů, starého a nového. A to dělá především nádrž a karoserie. Ty jsou z laminátu, opět dílo Arna. Velký podíl pak nutno přiznat i laku, který je prostě skvostný. Postarali se o něj ve firmě Ben Oud's Kustom Paints a je vidět, že přesně pochopili Arnovu myšlenku. Moderní vs. starý.

„Při stavbě jde o to spojit zkušenosti, a to nejen moje, s inovací,“ komentuje Overweel a myslím, že všichni při pohledu na Opal dobře chápeme, co tím chtěl říct. Jde jen o to najít ten správný poměr. Ten se podařilo potkat, také co se doplňků a drobných dílů týká. Něco frézoval Arno sám, jako kontrast pak použil moderní ovladače, stupačky, páčky, hefty a víčko nádrže, vše Rizoma. Proč ne, krása se nevylučuje.

 

Lehkost jednoduchosti

Je to jako kouzlo, když se někomu podaří takovýhle kousek. Jednoduchá dravá silueta, absolutní jednoduchost, holé železo, kontrasty jednotlivých stylů, na RNO Cycles Opal prostě radost pohledět. Dokonce i náš kolínkář Carlos poslal pochvalné hmmmm, když ji viděl poprvé. Jenže ono to nebude jen o kráse.

Je tu totiž funkční podvozek a ergonomie, která dává smysl. Nějakých padesát koní sice nikomu ruce neurve, ale zase ta motorka nebude vážit „skoro nic“. Samozřejmě jsme se nesvezli, ale jak říká staré závodnické přísloví: „Voko neni pi*a, voko vidí.“ Velké waaaau z redakce Motohouse směrem do nizozemského Culemborgu.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 1 komentář

Sj 17. září 2014, 14:16 | 2 0

pochvala
To je dobrej úlovek Somiku ;)


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist