Proto Slug od Dub Performance

13. června 2016 v 15:45

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Motorvista

Velikost textu: smaller normal bigger

Není Harley jako Harley, neni street jako street... Pokud máte rádi neobvyklé kombinace motorů a stylů, pak jste tu na dobré adrese. Francouzští Dub Performance dali jednu takovou motorku dohromady ...

Jasně, streetfighter je obvykle japonský čtyřválcový motor s motokrosovými řídítky a zvedlou prdelkou. Ale motorky naštěstí nejsou svázány pravidly a každý si může zkombinovat, co chce. Alespoň je o tom přesvědčen Fred Duban, který ve francouzském Millery provozuje custom dílnu Dub Performance (web). Většinu času se sice baví stavěním klasických cruiserů, bobberů a podobných strojů se základem Harley-Davidson, ale proč taky jednou nevystoupit ze stereotypu?

 

To se Fredovi rozhodně povedlo s custom bikem Proto Slug. Nápaditá kombinace velkého amerického vzduchem chlazeného véčka a evropské školy streetů ve finále vypadá dost parádně. A nenechte se zmást, nejde o nějakou zdechlou nafintěnou leštěnku na výstavy. Fred motorku stavěl tak, aby se na ní dalo každý den jezdit, aby ta jízda byla sportovní a zábavná. Sportovní s motorem H-D? No, ono ne všechno je na první pohled tak, jak vypadá. Véčko totiž pochází z dílny dnes již neexistující firmy Merch a s originálním Harley-Davidsonem má společnou pouze základní konstrukci. Navíc je vyzbrojeno kompletními rozvody od Jims a upravenou hlavou, což ve finále spolu s šíleným objemem 2147 cm3 znamená výkon 180 koní. A to už je na streeta dost, ne?

 

Výkonu hromada, ale přeci jen jsou americké big twiny krapet těžší, takže bylo potřeba šetřit váhu jinde. Proto Fred sáhl po rámu z chrom-molybdenové oceli, nádrži z hliníku, stejně jako kyvce a karosérii z plastu, zadek je ze Suzuki GSX-R. Šetřit nechtěli u Dub Performance ani na podvozku, takže zde najdeme tlumiče Öhlins, lehká kovaná kolabrzdy Beringer, na předku radiální čtyřpístky. Zajímavým prvkem je také sekundární převod pomocí řemenu.

 

Hodně nápadů, hodně práce a řekněme si na rovinu, také hodně peněz, to všechno do této motorky musel Fred Duban vložit. Odměnou mu pak je ale hodně zajímavý stroj, který si svého zákazníka určitě najde. I když cena 50 tisíc Euro rozhodně není nízká. 


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Diskuse: 6 komentářů

Bridy 14. června 2016, 18:36 | 0 0

Poctiva praca
Zvladnuta poctiva remeselna praca,krasne technicke detaily stale dokazu nadchnut.

Co sa tyka SPZ , velmi jednduche a lacne : Namalovat na bundu.

Verena 1. června 2014, 19:57 | 1 0

Luxus
Úžasný stroj, slintám... SPZ by se pořešila ;)
Milý ježíšku...

Jounas 25. března 2014, 16:51 | 0 0

Jou
Tohleto bych si hned koupil...respektive, chtěl bych si něco takového sám postavit...

Četník Jindra :-) 25. března 2014, 8:48 | 0 0

to VESY
Podobné motorky máme zákaz stavět

Vesy 24. března 2014, 22:14 | 0 0

NO MOMENT!!
PĚKNÝ DOST,ALE KAM ASI DÁ SPZ? :-))

Pitbuell 24. března 2014, 19:15 | 4 0

V
Hezký počin...


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist