Při pohledu na zdejší šedivou oblohu a hodnotu venkovní teploty se nedokážu ovládnout a chtě nechtě roním krokodýlí slzy, vždyť ještě před pár hodinami jsem se proháněl v sedle nového Triumphu Tiger Sport 1050 po zatáčkách vlnících se v pohoří nad Barcelonou. Tamních 15 stupňů ve stínu doprovázených blankytně modrou oblohu dotvářelo naprosto idylické podmínky k prvnímu svezení na inovovaném Anglánovi.

 

New name

Ten ke svému původnímu označení Tiger obdržel dovětek Sport, aby dal jasně najevo, na které jezdce má v porovnání s menším Tigerem 800, ale i naopak větším Expolererem, zacíleno.

Kromě vlastního jména došlo pochopitelně i k vylepšení již tak velmi povedeného, i když v našich krajích poněkud přehlíženého, biku. Za nejvíce viditelnou změnu se dá pochopitelně považovat zadní „letmáč“, který zadní partii opticky patřičně odlehčil a především zatraktivnil, pomineme-li praktickou stránku věci, tedy výrazně snazší montáž a demontáž zadního kola 🙂

 


Pod pokličkou

Daleko důležitější změny ovšem nejsou na první pohled vidět. Předně, výkon řadového tříhrnku vzrostl o 10 kobyl na velmi solidních 125 koní, kteří se do toho umí řádně opřít. Navýšení se dotklo zároveň křivky točivého momentu, která se může pochlubit nejen velice slušným nárůstem ve středních otáčkách, ale také zvýšením jeho maximální hodnoty o celých 6 Nm.

Průběh i nástup výkonu pak patří mezi ty naprosto lineární (nezákeřné), s velmi solidní plnotučnou střední oblastí charakteristickou pro tříválcové motory. Zatímco se konkurenční litrové řaďáky ve středních otáčkách teprve nadechují a připravují na zátah, teče již k zadnímu kolu Tigera Sport hutná síla, udělující celému stroji velmi přesvědčivé zrychlení doprovázeného navíc velmi lákavým chraplákem linoucím se z airboxu. Ten byl přepracován právě za účelem lepšího plnění, ale i zvuku navozujícího tu správnou atmosféru za řidítky.

Velmi vítaným upgradem si prošla i převodovka, ve které se změnilo nejen zpřevodování (má kratší šestku pro lepší elasticitu), ale především obdržela upgradovaný mechanizmus řazení. Pokud jste totiž měli možnost projet předchozího Tigera, jistě vám neušlo, že jinak skvělému biku poněkud kazila auru hrubá a poněkud nepřesná převodovka. To už v žádném případě neplatí… Mechanizmus řazení, zvuky během změny kvaltů, ale i haptický pocit na nártu nohy dělají z řazení vyslovenou radost, takže člověk šaltruje daleko častěji, než je díky pružnému motoru potřeba.

 

Fun factory

Radost a nadšení v člověku zůstává i během průjezdu vinglů, ve kterých se Tiger Sport 1050 vysloveně vyžívá. Jeho řídítka totiž nejsou jen tenké a úzké trubičky připomínající špagety, ale naopak pořádný chlapský „větve“, který jsou širší než zadeček Nicky Minaj. Nejen, že velice dobře padnou do ruky (řídítka, nikoliv půlky), ale díky zmíněné šíři stačí ke korekci dráhy jen minimum námahy. Navíc propůjčují jezdci překvapivě uvolněnou a tedy i pohodlnou jízdní pozici, která náhrává do karet i cestovně založeným pilotům.

Díky zmíněným širokým řidítkům pak umí Tiger Sport přejít z náklonu do náklonu rychleji než bojová stíhačka, přičemž zepředu tak trochu i vypadá. Může za to čtveřice hlavních (2 potkávací a 2 dálkáče) světlometů, které nahradily původní „pidlovokou“ verzi, která tak trochu působila, jako by měla prasklou jednu žárovku…

Patříte-li navíc mezi náročnější jezdce, jistě vás potěší přítomnost nových, plně nastavitelných USD vidlic společně s plně nastavitelnou centrální pružící jednotkou. Náš setup testovaných mašin byl spíš měkčí, přesto se dokázal chovat sebejistě nejen v utažených vracečkách, ale i v táhlých dálničních vintách, ve kterých jsme cestou k hotelu míjeli auta ve více než dvousetkilometrové rychlosti.

 

Comming Soon

Novinek a vylepšení pochopitelně nový Tiger Sport 1050 obsahuje mnohem víc… Rádi vám o nich řekneme v připravovaném ostrém testu, který vyjde již v příštím čísle MH 4/2013. Těšte se.


 

Foto: Triumph

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno