Lotus Motorcycles hlásí hotovo! Jejich projekt C-01 nebyl pouhým tlacháním, motorky jsou postavené a míří k zákazníkům. A rozhodně nejsou nezajímavé

O založení značky Lotus Motorcycles (web) a plánované výrobě modelu C-01 jsme vám už říkali vloni a na jaře, když byly hotové prototypy pro homologační zkoušky (zde). Teď to vypadá, že se vše dostalo zase o kus dál. Konkrétně k prvním vyrobeným kusům a předání jejich majitelům.

 

C-01 je exkluzivní stokusovou edicí, výroba začala v září a již nyní jsou dokončeny první kusy. Zákazníci si mohou vybrat své preferované číslo, kdo dřív přijde, ten dřív bere. Samozřejmostí je kompletní barevná individualizace, s největší pravděpodobností nebudou dvě motorky stejné. I barevný design se zákazníkem bude řešit designér Daniel Simon (ex Bugatti), který celou motorku kreslil.

 

Pojďme se podívat na techniku. Motor, to je véčkový dvouválec, které nakoupili u Lotusu od KTM. Jde o jednotku ze superbiku RC8R a v C-01 bude včetně elektroniky. Žádné úpravy na motoru neproběhly, sériových 175 koní přišlo konstruktérům dostačujících a chtěli se vyhnout potencionálním problémům. Rám a kyvnou vidlici má na svědomí společnost Kalex, kterou spoluvlastní Holzer Group stojící za projektem Lotus Motorcycles. Rám je svařen z chrommolybdenových trubek s přesností 30 mikronů. Kyvka je dutý profil z hliníku.

 

Podvozek konstruktéři nakombinovali – na předku USD vidlice Sachs, na zadku dvojice tlumičů Öhlins. Velkou exkluzivitkou jsou karbonová kola BST, přední 19″, zadní 17″. Brzdy pak bez překvapení od italského Bremba, samozřejmě radiální pumpa i uchycení předních čtyřpístků. Technicky zajímavý stroj, ale tohle bude předně sběratelská exkluzivitka. A nebude jediná, podle ředitele Lotusu Colina Kollese se po vyrobení všech 100 kusů C-01 začne pracovat na dalším projektu, tedy C-02.

Foto: MCN

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno