První svezení: Ducati Scrambler Icon

23. prosince 2014 v 10:11

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Ducati

Velikost textu: smaller normal bigger

Víme, jakej je! Kdo? Nový Scrambler od Ducati. Právě jsme se vrátili z exkluzivního testu v kalifornském Palm Springs a máme pro vás první zkušenosti s touhle horkou novinkou ...

Aby dokázala motorka s výkonem 75 koní udělat takový poprask na výstavě, kde se všichni prsí téměř trojnásobkem? Ano. Na Intermotu i EICMě byl kolem Scramblera hodně velký povyk. Ducati s ním totiž přesně zacílila na novou skupinu motorkářů, nebo možná raději řekněme motocyklistů. Scrambler jde do retra, ale zároveň se představuje jako moderní svěží motorka pro aktivní městské lidi, často se kolem něj zmiňuje slovo hipster (Wikipedia).

 

A přesně v tomto duchu probíhala i celá kalifornská prezentace nového modelu, které jsme se jako jediné médium z ČR zúčastnili. SVĚŽÍ je to správné slovo. Žádní načančaní vážně se tvářící panáci v kravatách, žádné obědy v luxusních restauracích, ale piknik v přírodě s bandou nadšených mladých lidí, kteří za tímhle projektem stojí. Během ježdění pak především hory a zatáčky všech možných poloměrů, kam je tahle motorka primárně určena.

 

Pojďme ale přímo k věci. Jaký je? Tak předně PŘÁTELSKÝ. Ducati se povedlo svůj vzduchem chlazený dvouválec o objemu 803 cm3 (původně sloužil v Monsteru 796) ještě více „zkulturnit“. Je pokorný a i když rád dává najevo svou sílu (75 koní a 68 Nm není na 170 kg vůbec málo), nemá vůbec v úmyslu děsit. To je dobrý tah, protože vypuštěním vzduchem chlazených Monsterů z prodeje se Scrambler stává vlastně entry modelem značky.

 

Druhý zásadní pocit z motorky je její HRAVOST. Hned jak sednete, máte pocit, že si s ní můžete dělat, co chcete a ona vás bude poslušně doprovázet a to i pokud to bude chuligánství a blbnutí. Jasný vliv na to má zmiňovaná nízká hmotnost a shodujeme se na tom se všemi novináři z naší grupy, neberte to tedy jen jako nadvládu velkého jezdce nad malou motorkou. Ona totiž pocitově zas tak malá není. Ano, rozhodně až zarazí její úzká stavba, ale s rozvorem 1445 mm jsme na úrovni Hondy CB1000 nebo BMW S 1000 R. Navíc si vás usadí velmi přirozeně, takže ani já se svými 200 cm výšky nemám pocit nějakého nekomfortu. Samozřejmě, není to dálniční cesťák.

 

Hodně zajímavé je použití 180 mm zadní pneu, která na oko působí, jako by sem ani nepatřila (trochu to připomíná Suzuki VanVan), ovšem na silnici za ní poděkujete. Scrambleru totiž vůbec neubírá na ovladatelnosti a naopak je díky ní cítíte oporu a jistotu. Jízda trochu připomíná surfování, opřete se o zadní část, předek si pěkně nasměřujete a pak už se jen sklouznete na vlně... V tomto případě točivého momentu. Nekončící porce zábavy, víc v tom nehledejte.

 

MODERNÍ, ale zároveň JEDNODUCHÝ, takový je Scrambler také. Ano, pod sedlem najdete USB zásuvku pro nabíjení mobilu spolu s chytře vymyšlenou schránkou, kam ho schováte, budík je plně digitální, ale zároveň tady nehledejte žádné elektronické systémy (vyjma povinného ABS, které jde vypnout) a další načančanosti. Spojka lanková, nádrž plechová, vše postaveno tak, aby byla motorka jednoduše udržovatelná. To samé očekávejte od podvozku – je to nejlevnější model značky, takže nečekejte závodní plně štelovatelné tlumiče, tady si nastavíte pouze předpětí vyoseného zadního tlumiče, ale ono to ani není potřeba. Sem tam si sice na díře poskočí, ale nic, co by narušovalo zábavu, natož děsilo.

 

Tím se dostáváme také k samotné podstatě názvu Scrambler. Taková motorka musí kromě proplétání ucpaným městem a zábavy v zatáčkách zvládnout také lehký offroad. Jak je na tom Ducati? Budete se smát, smát a zase smát. Není to moderní offroad, který dokonalým podvozkem vyžehlí všechny nerovnosti, naopak Scrambler vám je dá pocítit a doslova sežrat, ale jen do takové míry, abyste se bavili a nebylo to nebezpečné. Hop přes hup, lehký skok a hlavě nekonečně driftování, to je jeho doména. Váha příjemně rozložená, široká řídítka, čitelný motor a ona zadní pneumatika, která je dobrou oporou i v tomto. Na téhle motorce si dovolí jezdit mimo asfalt smykem i nezkušení offroadeři.

 

Kdo by čekal motorku postavenou podle starých pravidel, konkurenci pro stejnojmenný Triumph, nedočká se. Tady se retro vážně používá jen jako součást designu. V základě tu máme moderní lehký stroj, který přesně ví, kam patří a kdo má být jeho pánem. Mladý aktivní městský člověk. A my kluci z vesnice? Užijem si ho víc, máme blíž k loukám...

 

BERTE TATO SLOVA POUZE JAKO MALOU OCHUTNÁVKU, KOMPLETNÍ TEST DUCATI SCRAMBLER VÁS ČEKÁ V MH 3/2014, KTERÝ VYCHÁZÍ KONCEM LEDNA. 

Motor

Typ:  vzduchem chlazený dvouválec do L, 4V, Desmo
Objem:  803 cm³
Vrtání x zdvih:   88 x 66 mm
Výkon:  75 koní @ 8250 ot./min.
Točivý moment: 68 Nm @ 5750 ot./min.
Počet rychlostí:   6
Plnění: elektronické vstřikování 

Podvozek

Rám:  ocelový trubkový
Přední odpružení:  USD vidlice Kayaba, zdvih 150 mm
Zadní odpružení:  monoshock Kayaba, zdvih 150 mm
Přední brzdy:  330mm disk, 4pístkový radiální třmen (ABS)
Zadní brzda:  245mm disk, 1pístkový třmen
Pneu přední: 110/80-19
Pneu zadní:  180/55-17

Rozměry / Hmotnost

Výška sedla:  790 mm (volitelně 770 mm)
Rozvor:   1445 mm
Objem nádrže:  13,5 litru
Suchá hmotnost:  170 kg
Cena: od 8.200 eur (model Icon)


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Galerie

Ducati Scrambler First ride

Celá galerie

Datum publikování: 18.12.2014

Diskuse: 14 komentářů

Krakatau 16. února 2015, 13:16 | 0 0

SCRAMBLER!
neviem, kedy to bude, ale viem, že je to moja budúca moto...poprosím jeden Icon v žltej a s Termixom, nech to má ešte o trošku lepší zvuk :-)

TEzar Ris. 11. února 2015, 10:13 | 0 0

WTH ?
Proč tam nejel Karel safraporte!!!! Ten jedinej z vás usmí aspoň trochu po zadnim a vypadat a byly by tady ňáký hezký fotky. Somík to dost zazdil- sorry brachu.Jet až do USA a ukázat tam tohle /-(((((( Motohouse běží k stejnýmu osudu jako Motocykl v posledním roce a něco.

Somik 4. ledna 2015, 14:19 | 1 0

To Mára:
Počet ventilů vždy uvádíme jako celkový, tj. v případě 4 ventilů u 4válce jako 16.
http://www.motohouse.cz/honda-cb600-hornet-vs-honda-cbr600f

Mára 1. ledna 2015, 12:15 | 0 0

čtyřventilové hlavy?
Tahle Duc, že má čtyřventilové hlavy?? Neni to náhodou překlep? ;-)

wario 26. prosince 2014, 7:23 | 1 0

super
Nejlevnější základní varianta se mi líbi nejvic. Jo tohle se bude prodavat uz se těším za par let na ojetou.

radek 19. prosince 2014, 23:57 | 0 0

inspirace
nějak se nemůžu zbavit pocitu, že tohle teď bude nový silný trend, bude se o tom mluvit a taky prodávat ...
.. a že tohle je přesně ten typ motorky, který by mohla trefit Jawa, snad se ji podaří chytit příležitost za pačesy ...

spidewolf 19. prosince 2014, 20:56 | 0 0

Btw, mám Monstera 796...
a tohle bude asi dost podobné, do 1500 km byl tak max. problém s hledáním neutrálu (co vím, trpěl na to i Monster 1100 EVO), pak si to krásně sedlo. O vypadávání rychlostí nevím, nyní najeto cca. 16.000 km a žádný problém. Motor se výkonově rozmotá až po zajetí (2500 km), pak paráda. Živelnost vzducháče, to přesně to co chceme, no ne? ;-)

Somik 19. prosince 2014, 18:27 | 0 0

Cuc(k)ání
Z pohledu dvouválce tam žádný zásadní cukání není. Chce to samozřejmě s plynem spolupracovat, neni to čtyřválec, ale nic, co by mě zásadně děsilo.
Nízké otáčky - Do tří tisíc to "jako jede", ale líp je tomu nad. Pak už bez jakýchkoliv protestů až nahoru.
Spojková páčka - Neni to úplně jak hrábnout do smetany, rozjížděl jsem se na 4 prsty, pak už dva. Tedy celý den dvouma to nedáš.
Převodovka - Rychlost mi nevypadla ani jednou, trochu problém jsem měl s přesností kvaltů (chtělo to sílu občas), ale to bylo dáno tím, že motorka nebyla zajetá, měla 360 km a zrovna Dukny jsou na tohle hodně háklivý.

zmulin 19. prosince 2014, 17:44 | 1 0

nízký otáčky
Twoe fakt už se někteří s tim cukáním proberte.Prostě něco jde a něco ne.Vyhladit fajn,ale tyhle připitomělý požadavky můžou za určitou bezpohlavnost dnešních motorek.Vadí mi cukání,tak si koupim R4.Po městě se taky dá jezdit ve vyšších otáčkách a když mi jinak ten stroj vyhovuje,tak holt budu víc spojčit.Měl sem v S2R 800 (v podstatě stejnej motor jako tohle) nejdřív ten pseudoantihop z továrny,co tam dávali kuli těmhle kecům a ve finále,když sem pak vyměnil spojku za tu z 848 bez "pomocníka",tak to bylo mnohem hladší a po Pze se na tom dalo jezdit jak na skútru

Gut 19. prosince 2014, 12:53 | 0 0

Scrambler
Je to bomba

Sj 19. prosince 2014, 12:15 | 0 0

SC
Malý to bejt musí, hračkou bejvaj přece malý ;))

Oskar 19. prosince 2014, 11:37 | 4 4

Lko
Lidi, nebuďte blbí. Cukat to přeci musí, vždyť je to dvouválec a vzducháč. Kdo to to chce jak péří, ať si koupí čtyřválcovou japonskou žehličku :D

Matyáš Lukeš 19. prosince 2014, 11:06 | 0 1

L-TWIN
Test u USA mluví o cukání při přidání plynu a vypadávajících rychlostech. Jak to tedy je?

brum 19. prosince 2014, 10:46 | 0 0

.
dík, stejnak si myslim, že nad 185cm postavy to moc nebude :-)
A napište do testu, jak motor+vstřiky zvládají nízké otáčky po městě a tuhost páčky.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist