První svezení: Kawasaki Z1000SX

20. září 2011 v 4:46

Autor: Honza Karásek
Fotografie: Somik

Velikost textu: smaller normal bigger

Motorka, kterou asi nelze přehlédnout. Jakoby by byla rovnou uplácaná ze svalů a syrovýho masa. A tenhle první pocit rozhodně nelže – je to bejček! A je dobře, že Kawa takovouhle motorku vyrobila ...

Moc, hodně moc jsem se na tohle svezení těšil. Snad možná letos úplně ze všeho nejvíc. Vloni nám totiž Kawa bohužel nedopřála svezení na nové Z1000 a já pořád jenom četl v zahraničních upoutávkách „nejradikálnější naháč...“ „jede to jak utržený ze řetězu...“ „no, neskutečná motorka!“
To můj naturel prostě muselo zajímat. A když tuzemská Kawasaki ohlásila předváděčku nové Z1000SX na začátek dubna do Křižanova, byl jsem tam. Dokonce první! Tak moc se těšil já, i ta moje nenechavá dušička...

Motor
Ptáte se, jestli jsem se dočkal toho, co jsem si vysnil? Já bych řekl, že bezesporu. Motorka na mě dýchla hned od první chvíle svou hutností – a to já prostě rád. Motor, řadový čtyřválec s objemem 1043 cm³, si vrněl na stojánku jako naježená kočička a já vyrazil hned, na nic jsem nečekal.
Něco praktických čísel? Z nuly na 150 km/h to vyklepnete v pohodě pod 6 vteřin. Motor dere ten stroj dopředu s hodně velkou urputností. Už okolo 4.000 otáček na trojku kolem vás lítá všechno jak v hodně zrychlený grotesce. Kvalty se tam naklepete nahoru rychle a pak už ani potřeba příliš moc podřazovat – to protože, krouťáku je tady hromada a motorka se z každýho ohybu v pohodě rozmotá.
Zkoušíme ji ještě trochu víc – na dvojku se rozjíždím z místa, nic, žádný odpor. I tohle ten motor dá. Pokouším se najít nějakou díru ve výkonu, otáčky kdy zaváhá – ale nenacházím nic - absolutně lineární. Na osmi tisících už funí jako zvíře a na dvojáka to jede skoro 130 km/h, co víc k tomu ještě dodávat.

Podvozek
Zatáčky v pohodě. Díky posezu se do nich nakláníte pocitově jakoby „z výšky“. A to i přesto, že sedíte spíš „uvnitř“ motorky. Podvozek není ze série naladěn nijak na tvrdo, což se zas hodí na těch tuzemských cestičkách.
Posez je na měkkém sedle příjemný, nohy nejsou vůbec skrčené – z tohoto pohledu opravdu ve své třídě jedna z nejpohodlnějších motorek. Trávím nakonec (proti dohodě) v jejím sedle skoro hodinu a nemůžu najít nic, co by mě nějak rozčilovalo.



Co se týče ochrany proti větru, tak na tuhle info si budeme muset počkat až na skutečný MH test v květnu, protože tady v Křižanově foukalo tak moc, že podobné „finesy“ nešlo příliš rozeznávat. Každopádně Z1000SX má nastavitelné přední plexi a dá se s tím trochu hrát – mě foukalo ideálně nad ramena na nejnižší poloze, takže jsem to nijak zvlášť nešteloval.

Co navíc
Počítejte s tím, že provoz takovéhle 135 koňové potvory už nebude na spotřebním materiálu až taková žádná sranda. Už třeba zrovna tahle testovačka měla na 2 000 najetých kilometrech docela snědený gumy – i když samozřejmě nevíme, co s ní kdo před námi dělal. A rozhodně nepočítejme s tím, že by spotřeba byla zrovna moc lidová.
Ale jinak fakt jen samý pozitiva a jistoty. Pohodlná motorka plná síly a nadšení.

Tohle je asi opravdu ten nejideálnější kompromis mezi sportem, cestováním a nedělním víkendovým couráním. Takže zase jednou palec nahoru – Zelení, tohle byla trefa!

 

+ navíc, ofiko kawasaki video:


Rozměry / Hmotnost

Délka 2105 mm.. Světlá výška 135 mm.. Rozvor 1445 mm.. Výška sedla 820 mm.. Objem nádrže 19 litrů.. Váha pohotovostní 228 kg

Výkony

Výkon 138 koni @ 9,600 ot.

Parametry

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg e-mail

Diskuse: 4 komentáře

Somik 13. dubna 2011, 18:54 | 0 0

Somik
To Hiff: No co Ti budu povídat. Právě jsem na ní absolvoval cestu z Prahy do Liberce - standardně 120 km, dnes 180 km i přes ten strašnej maras jsem si to záměrně dal přes Dubou a hrozně jsem si to užil. Myslim, že jsem v sobě našel něco z Jamese Deana:))) Jinak prostě jezdí tak, jak vypadá, nic jinýho bys od ní nečekal. Jediný, co mě fakt mile překvapilo je, že působí dojmem mnohem lehčí motorky.
To Carlos: Tak to si piš Kájo!

Michal Hyžák 12. dubna 2011, 20:52 | 0 0

Kawa
Se mi líbí, ale ten nízkej předek a aerodynamika je naprd. Víc mě zajímá tak W800. Some byl bys tak hodný??? :D

Karel Táborský 12. dubna 2011, 18:57 | 0 0

Kawa
Sakra, kluci - měl sem jet s váma. Tohle sem prokaučoval... Taky máte ten pocit, že letos to bude vážně povedenej rok? Tolik skvělých novinek, bombice :)

Jakub Skácel 12. dubna 2011, 18:51 | 0 0

jkjk
...bejček... To sedí, jel jsem na tom, doporučuju! Zelení umíííí


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist