Ducati Scrambler vyráží do boje, první kusy právě míří z fabriky na prodejny a zároveň s tím se v Land of Joy objevují první tři přestavby. A hned pěkně zostra

U Ducati se sice dušovali, že s žádnými customéry zatím spolupracovat nebudou, ale moc dlouho jim to nevydrželo. Dnes začíná v italské Veroně veletrh Motor Bike Expo, kde se tradičně sjíždí celá evropská customová špička a Ducati tady chce očividně přitáhnout pozornost. Pomoct jí k tomu má nový Scrambler a to nejen jako sériovka, ale také v podobě tří přestaveb.

 

Tři firmy, tři naprosto odlišné styly. Jako první jmenujme Deus Ex Machina, konkrétně její milánskou pobočku. Její majitel Fillipo Bassoli k motorce řekl: „V roce 2010 jsme byli blbnout na motorkách na dostihovém závodišti Harold Park a s námi tam byli přátelé z Ducati. Tenkrát jsme jim slíbili, že v Deusu upravíme některý z jejich nových motocyklů. Teď jsme se konečně dočkali, Scrambler na to byl jak dělaný. Naši stavitelé Emanuele a Peter odkryli ten fantastický rám a pak už jen naslouchali svým instinktům. Náš hlavní důraz byl kladen na hliníkovou karoserii a odkaz flattrackových motorek. Najdete tu tedy desku na číslo, malé světlo nebo třeba asymetrický přední blatník.“

 

 Jako druhý dostal prostor k vyřádění Nicola Martini z Mr. Martini: „Rozhodl jsem se podílet na tomto projektu, protože jsem byl přitahován spoluprací s Ducati a hlavně s mladým a dynamickým Scrambler týmem. Díky univerzálnosti motorky, jsem se rozhodl změnit její základní koncept na Ducati Scrambler Café Racer. Design připomíná spíš americký, než britský, ale udržuje scrambler styl pomocí prvků jako je vrchem vedený výfuk nebo endurové pneumatiky. Změnili jsme přední i zadní kapotáž, stupačky, komplet výfuk, řídítka a zadní tlumič. Vše je pak vyvedeno v černé barvě.“  

 

Do třetice pak poměrně neznámé jméno Dario Mastroianni z Officine Mermaid: „Rozhodli jsem se spojit Ducati Scrambler s naším jedinečným stylem, s drsným, základním a spartánským vzhledem. Pro název jsme použili anglické slovo Scratch, které značí, že je něco zničené nebo poškrábané. Stačí se podívat na nádrž, ze které jsme stáhli barvu a ručně ji leštili, stejně jako blatníky. Na motorce jsme nechali jen to důležité, vše ostatní šlo pryč.K tomu jsme zvolili klasickou přední vidlici a endurové rozměry ráfků 21“ a 18“. Scratch má světla ve stylu rallye, tedy jedno hlavní a menší boční.“

 

Na to, že na stavbu měli pánové nejspíš hodně málo času (první motorky byly vyrobeny teprve před pár týdny), vypořádali se s úkolem statečně. Každopádně jsou to první tři vlaštovky, uvidíme, kdo se do Land of Joy připojí dál.

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno