Řada X u Hondy do příští sezóny s inovacemi

30. října 2015 v 10:29

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Honda Motor Europe

Velikost textu: smaller normal bigger

Stále oblíbenější crossovery, nebo chcete-li cestovní endura, projdou u Hondy faceliftem s několika technickými novinkami. Kterou z nich si vyberete? ...

O tom, že cestovní enduro už dnes dávno nemusí znamenat motorku do terénu, netřeba spekulovat. Podstatné je to, že tato kategorie stále nabývá na oblíbenosti a tím pádem jsou tyto motorky často inovovány. A nejinak je tomu u Hondy, která si pro rok 2016 připravila několik změn pro svou řadu X. Pojďme postupně od nejmenšího.

Model CB500X má za sebou tři sezóny a těší se velké oblibě, za což může také možnost řízení s řidičákem skupiny A2. Co ho čeká nového? Na první pohled zaujme hlavně nový přední světlomet s LED technologií, stejně tak zadní světlo. Z hlediska komfortu ocení majitelé o 10 cm vyšší plexi, ale také technické špeky, jako přední vidlici s nastavitelným předpětím, nastavitelnou brzdovou páčku a přepracované řazení.

 

Nejvíce změn se dočkáme u větší NC750X. Ta se sice stále drží zaběhnutého designu, ale na první pohled působí robustnějším dojmem. Však také kapacita nádrže vzrostla na 22 litrů a přepracovaný je také úložný prostor před jezdcem. Plexi je o 7 cm vyšší a ani tady nechybí LEDková světla vpředu i vzadu. Svého se dočkala i technika – na předku bude nově běhat vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem, samozřejmě s možností nastavení předpětí, kterého se dočkal také zadní tlumič. Nová je také koncovka výfuku, Honda slibuje hlubší zvukový projev. Překvapivě dobře se prodává také verze s dvouspojkovou převodovkou DCT, která pro rok 2016 dostane nové režimy automatického řazení, které budou hned tři.

 

Půjdeme-li řadou X nahoru, narazíme na VFR800X Crossrunner, který byl kompletně nový letos, takže se ho změny nedotknou. O patro víš pak vlajková loď řady, tedy Crosstourer. Ten se pro letošek dočkal několika nových barevných provedení a pár drobných vylepšení v čele s nastavitelným předním plexi ovladatelným jednou rukou. K technickým změnám patří splnění emisní normy Euro4 a u verze s DCT tři režimy řazení s inovovaným softwarem.


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist