Co takhle vzít Ducati 1198, maximálně ji odlehčit a postavit z ní radikální okruhový speciál bez kapot? My jsme pro a ve Španělsku je firma, která je k tomu ta nejzasvěcenější. Už jen ten název – Radical Ducati

Nebudeme si nic nalhávat, nebudeme dělat překvapené, u Radical Ducati tyhle stavby prostě umí a přesvědčili jsme se o tom už nejednou. V minulosti si dobře poradili nejen s Monstery (Silver Shot Gun nebo Raceric), ale také třeba se starou 900 SS (Imola). Tentokrát se ve španělském Madridu pustili do 1198 a opět je to první liga.

 

I když nemůžeme říct, že by se nám Matador Racer nelíbil, tahle motorka nebyla primárně stavěna na vzhled, ale s maximálním ohledem na funkčnost. Jako základ posloužila sama o sobě dost ultimativní Ducati 1198 SP, která se v základu může pochlubit poměrem hmotnosti a výhonu 168 kg a 170 koní. Podle Radical Ducati na ní byl ale stále prostor pro zlepšování.

 

Jako první přišel na řadu motor – upravené hlavy, odlehčený setrvačník a antihopingová spojka EVR. K tomu závodní chladič, karbonový airbox vlastní výroby a jako třešnička na dortu nádherné výfuky Super Mario 2 do 1. Jak sundat dolů hmotnost? Co takhle vlastní rám a kyvka z lehké slitiny? Vidlice Öhlins, stejně jako zadní tlumič, krásné brýle Ergal a radiální třmeny Brembo s kotouči Discciati. K tomu hromada komponentů od Rizomy, lehká kola od ITX a ve zbytek vyrobený u RAD z karbonu. 

 

Hliník se neodstěhoval do Humpolce, ale na nádrž, kterou můžete už nějakou dobu u RAD koupit. Maximální odhlečení. Výsledek? Neuvěřitelných 30 kg dolů, tedy 138 kg suché hmotnosti. Výkonové parametry RAD neudává, ale je jasné, že nějaký ten koník nahoru přibyl a poměr hmotnosti a výkonu bude famózní. Stejně tak jsme se nedozvěděli cenu a upřímně řečeno raději nechceme 🙂

 

Foto: Del Perro

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno