RedBull Rookies Cup: Filip Salač po Jerezu

27. dubna 2016 v 10:49

Autor: Tz, Honza Karásek
Fotografie: archiv teamu, RedBull

Velikost textu: smaller normal bigger

Uplynulý víkend, ve dnech 23.-24.dubna se v jihošpanělském Jerezu konaly první závody letošní sezony světového klání Red Bull MotoGP Rookies cup ...

Do sobotního premiérového závodu mechanici ještě udělali změnu na zadním péru, což se ve warm upu Filipovi nezdálo a ještě těsně před startem se dělali malé úpravy, které se později ukázaly jako nešťastné.  Filip nastoupil s odhodláním posunout se o co nejvíce příček dopředu.
 
Po zhasnutí startovních světel, do první zatáčky Filip vjížděl z výchozí pozice a začal svádět boj o body. Měl ale plné ruce práce, protože při výjezdu ze zatáček mu odskakoval předek, nemohl tak nabrat patřičnou nájezdovou rychlost a často tak chyboval.
 
 Přesto, že se na chvíli dostal na 13. pozici nedokázal poodjet a po neustálé výměně pozic se svými soupeři se několik kol před závěrem závodu postupně propadal až na 16. místo. Před samotných koncem ale opět zabojoval, svého soupeře před sebou sjížděl a v samotném závěru vybojoval pro české barvy alespoň jeden bod.
 
Do druhého nedělního závodu, který odstartoval v 15:30h. se opět dělali změny v nastavení. Hned po odjetí  prvního kola Filip signalizoval ztrátu gripu na zadní pneumatice a pohyboval se okolo 17. místa, ze kterého závod nakonec ani nedokončil, neboť mu na konci cílové rovinky praskl řetěz.
 
 
*Do Jerezu, na svůj první světový závod jsem se hrozně těšil. První krize pro mě nastala po odjetí obou volných tréninků, kde se nám nedařilo nastavení podvozku. Do měřeného tréninku už se povedlo alespoň trochu podvozek naladit a já jsem si vyjel 16. místo. Samozřejmě jsem nebyl spokojený, ale věděl jsem, že už by mohl stačit malý krůček k úpravě a v závodě bych se konečně mohl přiblížit první desítce. 
 
*Po startu, který mi úplně nevyšel, jsem do první zatáčky najížděl ze stejné pozice, ale byl jsem připravený bojovat. Jenže při výjezdu do zatáček mi odskakoval předek, musel jsem brzdit o mnoho dřív než soupeři, neměl jsem tu potřebnou nájezdovou rychlost, a tak jsem hodně ztrácel a musel to dohánět. Tím jsem i chyboval a postupně se propadal. Nebyl jsem prostě schopný posouvat se dopředu, navíc jsme si neustále měnili pozice s mými soupeři za mnou. Tak, alespoň jsem si zase zapředjížděl. Po závodu jsem byl hodně zklamaný, ale ještě jsem chtěl zabojovat v neděli.
 
*Když jsem vyjel do warm upu, hned jsem věděl, že změna v nastavení zase není ideální, což mě už moc klidu nepřineslo. Jen co jsme zahájili závod, měl jsem problém s gripem na zadní pneumatice a s tímto už jsem neměl možnost se posouvat dopředu, ale bojoval jsem přesto o každé místo, nechtěl jsem být tak vzadu. Nakonec, před koncem závodu už jsem za cílovou rovinkou do zatáčky nezatočil, prasknul mi řetěz a já skončil v kačírku. Alespoň jedno štěstí jsem měl, že jsem motorku udržel a nespadl. Bohužel vím, že s mojí nízkou váhou a velkým dovažováním bude neustálý problém v nastavení, motocykl je super, ale já musím na sobě zapracovat a taky najezdit pokud možno co nejvíce kol, abych se já dokázal přizpůsobit motocyklu a né ona mě.“
 

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Diskuse: Žádný komentář

Žádné příspěvky. Buďte první!

Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlistTOPlist