Jsou chvíle, kdy je vhodné navlíknout bezpečnostní trenky. Třeba když máte pod zadkem 205 koní a pod pneumatikami na sucho mokrou mosteckou trať.

Letošní Ducati den v Mostě neměl z hlediska počasí úplně světlé vyhlídky. Vpravdě to byla spíš taková hnusná šedá znamenající vytrvalý déšť, která účastníky přivítala hned ze startu a celé dopoledne jim znepříjemňovala život. Jenže kdo si počká, ten se dočká, a po druhé hodině odpoledne trať oschla a nic nebránilo vyzkoušet si režim sport a otočit hefty nadoraz.

Ducati sebou přivezla pestrou nabídku svých modelů a jízdy probíhaly jak na závodní dráze, tak i v běžném provozu. Každý si přišel na své. Diavel, s zadní gumou sirší, než já mám na autě, mě sice lákal, ale já tam byl kvůli úplně jiné šílenosti.

Když je mokro

První jízdu jsem měl na jedenáctou hodinu. Pozorný čtenář asi pochopil, že bylo mokro. Hodně mokro. Ale když se na mě ty čtyři krasavice tak smutně a opuštěně koukaly, nemohl jsem je tam nechat jen tak stát. Nazutý měly Supercorsy. Tady není prostor na žádný hrdinství, jel jsem velmi opatrně. Na druhou stranu jsem si mód na mokro vyzkoušel opravdu důkladně. Výkon je stažen na polovinu, trakce a jiné jízdní asistenty na maximum. V takovýchto podmínkách to oceníte. První kolo jsem byl takový rozpačitý. Motorce se nechtělo zrychlovat, působila ucukaně, z retardéru jsem se pomalu nemohl rozjet. Hrozně mě to vrtalo hlavou, ale jelikož mám fištróna, odhalil jsem příčinu problému. Přilnavost byla tak nízká, že světýlko kontroly trakce na blikání úplně rezignovalo a pro jistotu svítilo pořád. Díky paní elektroniko!

Jezdcům byl k dispozici instruktor jezdecké školy Ducati Riding Experience Dario Marchetti a to není žádný ořezávátko, nýbrž bývalý jezdec GP500 a světových superbiků. Je to nadšený ital. Okamžitě poznáte, že motorky miluje a jeho lámaná čeština byla prostě okouzlující. Jízdu za ním jsem si užil. Znáte to, prostě když se vám v helmě dělá z pusy rohlík. Škoda jen, že trať ještě nebyla v ideální kondici.

Více se dočtete v Motohouse 8-9/2016.

Foto: Radoslav Holan

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno