Budete-li hledat exkluzivní a technicky zajímavé současné motorky, určitě narazíte také na firmu Avinton a její model Collector. Ten existuje i v extrémní verzi s turbem

Pamatuji si ten moment, jakoby to bylo včera. Na milánském veletrhu EICMA jsem z dálky zahlédl stánek Avintonu a šel si potěšit oko. Jak jsem se blížil, zaznamenal jsem ale cosi divného a v momentě, kdy mi došlo, na co se koukám, jsem skončil na kolenou a smějící se. V ten moment přistoupil inženýr Cedric, který má tyto stroje na svědomí a vznikla z toho hodinová debata.

 

Během ní jsem se o Race R dozvěděl všechno. Tak předně, proč takové monstrum vzniklo, to nestačí klasický model s tím brutálním motorem? Odpověď jednoduchá: „Přišlo nám, že to může jet víc a tak jsme to prostě zkusili.“ Banda bláznů! Ale pojďme se podívat, o co tedy jde. Jako všechny současné modely Avintonu je i Race R poháněn vzduchem chlazeným dvouválcem S&S V100C. Pokud máte pocit, že koukáte na Sportster od Harley-Davidsonu, vyvedu vás z omylu. Tento motor se mu sice opticky podobá, ale technicky je někde jinde. Modely Collector ho mají vyladěný na 120 koní a 168 Nm (v 3000 ot./min.). V tomto případě je ale navíc nadopován turbem Garret a výsledné hodnoty se usadili na 210 koních v 5750 otáčkách a šílených 290 Nm v 3000 otáčkách.

 

Už to samo o sobě posouvá Race R do říše snů, ale zdaleka to není vše. Motor je uložen v karbonovém monokoku, který je zároveň nádrží. Také díky tomu váží natankovaná motorka pouhých 192 kg. Svůj podíl na tom mají také lehká magnéziová kola Marchesini a řada dílů z leteckého duralu. Výsledkem je maximální rychlost 301 km/h.  

 

Není to dragster, takže nejde jen o rychlost v přímce. Proto je Collector osazen skvělým podvozkem v podobě přední vidlice Ceriani a zadního monoshocku Sachs. Brzdy pak pochází od dalšího francouzského výrobce Beringer. To všechno spolu s hodně neobvyklým designem zajišťuje tomuto počinu ze Sommières jednoznačně místo na výslunní. Chtěli bysme vidět toho blázna, která s tímhle bude jezdit v provozu!

www.avinton.fr

Foto: Avinton Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno