Hledáte nejšílenější sportovní motorku planety? Pak pro vás máme tip. Italský Vyrus vypustil do světa další verzi svojí ultimativní 984. Technika, design, lehkost.

 Přijde vám tento motocykl podobný Bimotě Tesi 3D (zde)? Pak se nepletete, mají hodně společného, včetně vývoje, který šel dlouhou dobu společnou cestou. Krom toho obě motorky disponují technickou raritkou v podobě zavěšení předního kola v kyvné vidlici a řízení pomocí rejdového čepu. Jak to funguje se podívejte na videu švédské firmy ISR, která mimo jiné tento systém také vyrábí:

 

Ale vraťme se k 984 Ultimate Edition. Motor není na rozdíl od modelu 987 kapalinou chlazená Ducati, ale dvouventilový vzducháč stejného výrobce, objem 992 cm3, výkon lehce přes devadesát koní. Přijde vám to málo? A co když vám řekneme jeden ze zásadních údajů tohoto stroje – suchá hmotnost 144 kg? To už je jiná, ne?

Dostat se na takový údaj u litrové motorky není žádná sranda, Vyrus to dokázal díky dlouholetým zkušenostem s používáním karbonu. Ten najdete na Ultimate Edition kam se podíváte od kapot až po brzdové kotouče. A co není karbon, je ultralehká slitina hliníku.

 

Nešetřilo se ani na podvozku, oba tlumiče jsou z dílny Öhlins, konkrétně modely TTX, tedy závodní kousky. Ono se totiž u UE počítá s využitím na okruhu, dostal kontrolu trakce a také datalogger. Cena? Neptejte se raději, půjde to do milionů.

 

 

Foto: Vyrus

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno