Už hodně úpravců motorek se pokusilo o minimalismus. Marcus Carlsson to ale se svou Hondou CRF dotáhl opravdu do extrému

Marcus, 41letý inženýr žijící kousek od Stockholmu, se ve volném čase ve své malé garáži věnuje přestavbám motorek. Před pěti lety zaujal svět svou přestavbou Ducati F1 Tracker (zde). Po té se mu v hlavě začaly rýsovat plány na ultralehký tracker. Do práce se nejdřív pustil na Aprilii SXV 550, ale znelíbil se mu vzhled rámu a tak poslal projekt k ledu. Dokud v sousedství neobjevil Hondu CRF 450 z roku 2006 na prodej.

 

Šlo o maximální snížení hmotnosti a moderní hliníkový rám Hondy byl to, co Marcus potřeboval. Podle něj příliš mnoho customů dnes vypadá podobně a tak se chtěl i tentokrát vydat úplně jinou cestou. A to se mu rozhodně povedlo. Nejprve celou motorku odstrojil a zbavil se původní zadní části rámu. Místo ní vyrobil z hliníku jinou, která zároveň slouží jako nosná část pro benzínovou nádrž pod sedlem. Tedy pardon, sedlo tam vlastně není. Marcus totiž přikročil k uvažování stylem „Je to potřeba, nebo ne?“ a dospěl k názoru,  že sedadlo je nutné na cestovní motorce, tady ne. Tracker je motorka na blbnutí a cesty do práce.

 

Podvozek zůstal v sérii, Honda má podle Marcuse výborné komponenty. Přední vidlici bylo ale potřeba trochu zkrátit. Originální ráfky nahradil flatovými Warp 9, které obul do pneumatik Goldentyre sloužících ke stejnému sportu. Zajímavostí je použití technologie 3D tisku, kterou byl vyroben například prstenec předního LED světla nebo kryt zadní brzdy. Zbytek karoserie, pokud se tomu tak dá říkat, udělal Marcus vlastnoručně z karbonových vláken. Stejně tak si posvářel výfukový svod ke zkrácené koncovce FMF ukryté pod motorem. Na žádné dlouhé výlety to nebude, ale srandy kopec, o tom nepochybujeme!

Foto: Marcus Moto Design – Simon Hamelius

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno