TEST: Honda MSX 125

25. října 2016 v 0:27

Autor: Klára GERRY Bocková
Fotografie: Jan Somerauer

Velikost textu: smaller normal bigger

Honda MSX 125 je snad to nejmenší jednostopé přibližovadlo, jaké jsem kdy řídila. Když jsem ji viděla zaparkovanou pěkně v MCH vedle ostatních motorek, nedalo se jinak než se usmívat. A tak to vlastně bylo po celou dobu testu ...

Dalo by se říct, že tu máme novodobého nástupce modelu Monkey. A když říkám novodobého, tak tím myslím novinku hned v několika věcech. Honda si na novém modelu dala opravdu záležet. Mini Street X-treme se pyšní hned několika patenty a vylepšeními. A že s ním bude i legrace, to cítím od prvního momentu, co na tuhle pidimotorku nastoupím.

 

Co v ní tepe:

MSX je poháněno vzduchem chlazeným 125 cm3 jednoválcem OHC o výkonu necelých 10 koní se dvěma ventily a čtyřstupňovou převodovkou. Tento motor byl již osvědčený a vyráběl se pro skůtry Wave. Liší se jedinou věcí, a ta je, že MSX není poloautomat, ale má normální spojku.

Vůbec prvně v životě Honda sáhla u takto malé motorky po převrácené vidlici. Zadek má na starost ocelová kyvka s centrálem Monoshock. Jedna z patentovaných novinek je i páteřový rám, který spojuje hlavu řízení s čepem kyvné vidlice a tím nechává více prostoru pro motor. Pneumatiky 120/70 vpředu a 130/70 vzadu na dvanáctipalcových ráfkách – to bude tóčo. Zábava bude i díky rozvoru 1200 mm a výšce sedla 765 mm.

 

Vyrážíme do ulic

První nasednutí, první údiv. Účková řídítka skvěle padnou, překvapuje mne, že je to jak na dospělé motorce, žádné minimalistické sevření, tlačítka a páčky. Pohled na budíky je vkusný a dává mi veškeré informace, které potřebuji. Vše je standardní, příjemné. Párkrát si tedy zatroubím místo blinkru, to jo, ale chce to jen chviličku cviku. Přesto, že MSX je prcek, pozice na něm je uvolněná a přirozeně vzpřímená, nemám problém ani s řadičkou či brzdovou pákou.

Padne skvěle i větším nohám. První kilometry jsou jako balancování na hraně, což má za následek rozvor a rozměr kol. Po pár kilometrech ale pochopíte reakce tohohle prcka a stane se to vlastně zábavou. Příjemné překvapení bylo nastavení podvozku, který plul po nerovnostech, dírách a retardérech v Praze jak plachetnice a nijak neprotestoval.

 

Nejmrštnější ve městě

Přiznám se, že při té vrtkavosti ze začátku, jsem se velkého města obávala. Zbytečně. Jediné, co mě trošku nebavilo, jsou zrcátka. Musíte si je dobře nastavit, ale vždy ještě uhnout loktem, aby v nich bylo něco vidět. V městském provozu je tenhle ministreet nepřekonatelný. Při jeho rozměrech a váze 101 kg se prosmýknete, kamkoliv si jen zamanete a garantuju, že autaři budou sakra závidět. Souboje na nejrušnějších křižovatkách jsem s přehledem vyhrávala.

Motoru se dobře daří kolem 4000 ot./min., kde začíná nabírat na maximálním točivém momentu 10,9 Nm. Brzdy jsou skvělé, hlavně přední, ale musíte na ni s větším stiskem, a to hlavně při jízdě ve dvou. Ano, i to se dá. :-) Přesto, že má MSX nádrž pouze na 5,5 l, užijete si spoustu srandy, jelikož po městě si vzalo přibližně 1,8 l/100 km.

 

Verdikt Honda MSX 125

Je to motorka pro mladé, do města, na frajeřinku před náctiletýma, ale třeba i přibližovalo do práce nebo do karavanu na dovolenou. Rozhodně nezkazí žádnou zábavu, ba naopak si s ním užijete víc než na co vypadá. Pokud bych měla volit třeba mezi skůtrem a MSX, tak by to rozhodně MSX vyhrálo. Myslím, že svým neotřelým designem si získá mnoho lidí a bude jim dobře sloužit.


 

6 důvodů, proč si pořídit takovou malou motorku

* lehčí parkování, v paneláku se třeba vejdete pod schody nebo do kočárkárny

* doprovod na dovolenou, lze přeci lehce naložit do karavanu

* cesta do školy, pro mladé je jedinečnost základem vesmíru, už jen ten název „Mini-Street X-treme“

* pomocník na nákup, když jedete pro pár maličkostí, nemusíte u supemarketu hledat parkování

* k rybníku a na houby, šikovný podvozek protlačí vším a všude

* hravost, s MSX 125 se snadno naučíte jezdit po zadním a mnoho dalších darebností…

 


Motor

Typ:  čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec
Objem: 124,9 cm3
Výkon:  9,6 koně @ 7000 ot./min.
Točivý moment:  10,9 Nm @ 5500 ot./min.
Vrtání x zdvih:   52,4 x 57,9 mm
Počet rychlostí:   4

Podvozek

Typ rámu:  patentovaný páteřový rám
Přední odpružení:  USD vidlice
Zadní odpružení:  monoshock
Přední / zadní brzda:  220mm / 190mm disk
Světlá výška:  160 mm
Přední pneumatika: 120/70-12
Zadní pneumatika: 130/70-12
Rozvor: 1200 mm
Výška sedla:  765 mm
Suchá hmotnost: 101,7 kg
Objem nádrže: 5,5 l

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 5 komentářů

C e n z o r 20. září 2015, 12:09 | 1 0

Přidat komentář:
Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

DC 15. července 2015, 20:32 | 1 1

:D
Prskolet

roll50 15. července 2015, 16:39 | 0 3

Je super, ale chybí praktičnost
Moc se mi líbí nízká hmotnost, malé rozměry i přijatelná cena, chybí mi ale zavazadlový prostor skútru. Když pojedu do práce nebo obchodu, kam dám přilbu a nákup? Uvítal bych jednosedadlovou verzi s nákladovým prostorem, takhle zůstanu u skútru.

Stano 15. července 2015, 13:51 | 0 2

trpaslík
Při té velikosti bych se s tím do města bál, že mě přehlídne první dodávka. Nevím, na co je taková blecha dobrá :/

Honda 15. července 2015, 12:11 | 1 1

nosnost
zatížení nesmí být větší než 154 kg? Tak to si pořídit nemůžu :-)


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist