Makej, modli se a bav se! Třístovková Ninja ukazuje, že i s řidičákem typu A2 můžete mít motorku, se kterou bude opravdová zábava. A se kterou se rozhodně neztratíte.

Smiřte se s tím, že tahle malá Ninja potřebuje trochu přišlápnout pod krkem a občas maličko dloubnout pod žebry. Když jí to dáte, poletí jako splašená. Pokud byste se totiž chtěli za řídítky flákat, měli byste se podívat po docela jiným stroji.

Ptáte se, jak je to možný, že je v ní tolik života, i když jde „jen“ o třístovku? Na to je jednoduchá odpověď – je to zelená Ninja, a to by mělo samo o sobě vysvětlovat skoro všechno. Kawasaki je továrna, která se na třídu řidičáků A2 dost zaměřuje a tříkilo k ní perfektně pasuje. Spoustě zákazníků bude kolem dvaceti a je jasný, že ti budou chtít novou sportovní Kawu.

 TEST: Kawasaki Ninja 300 TEST: Kawasaki Ninja 300

Když se pořádně podíváte, je to fakticky zmenšenina ZX-6R. Z dálky není problém si ji splést s mnohem větším objemem. Pro většinu pozorovatelů budete prostě borec na šestistovce. Takže první základní předpoklad úspěchu tady je.

Ninja 300 – Nepolevuj!

Limit výkonu pro tuhle třídu je 47 koní a tady Ninja maličko ztrácí. Má jich 39, a tak je možná škoda, že se továrna nerozhodla pro maličko větší objem, který by výkonový deficit bez problémů dohnal. Strach z toho, že by tříkilo nejelo, však není na místě. Výkon není vůbec špatný, ale sakra – musíš si ho zasloužit.

 TEST: Kawasaki Ninja 300

Přímá konkurence je možná trochu použitelnější, ale Kawa pevně drží v hrsti jeden velkej trumf: Když ji budeš drtit, jede jako píchlá a nechat ručičku proletět otáčkoměrem tě bude pořád bavit. Malý řadový dvouválec tohle doslova miluje. To nejlepší se skrývá těsně před červeným polem, tak jí to dopřej! Když se na motorku správně poskládáš a schováš hlavu za malinkatý štítek, tachometr začne zanedlouho ukazovat hodně zajímavý čísla.

160 tam je hned a za správných podmínek z ní vymačkáš i lehce přes 180. Jen musíš počítat s tím, že když netrefíš na výjezdu ze zatáčky správný kvalt, skoro nic se nestane. V tomhle se malá Ninja hodně podobá dvoutaktu – chceš-li se jenom tak poflakovat, běž jinam.

 TEST: Kawasaki Ninja 300

Ninja 300 – Jak na ní!

Ve městě je jízda příjemná. Tady tolik nezáleží na tom, jakou rychlost máš zařazenou, na pohodové filtrování pomezi auta točivý moment stačí tak akorát. Když naplno otočíš plynem, Ninja v pohodě zrychlí, jenom není dobrý očekávat nějakou přehnanou urgenci. Stará dvěpade nebyla v nízkých rychlostech moc dobrá, nové tříkilo je v tomhle ohledu mnohem lepší. I přes vyšší zadní gumu zůstává výška sedla možná až zbytečně nízká, má pouhých 785 mm.

Sedlo jezdce je užší, a to umožňuje lepší pohyb, když hledáte trochu místa. Pro průměrně velkého pilota je to pohodlná motorka, i když kvůli nízkému sedlu máte nohy zbytečně skrčené. Pro holky je to ale neocenitelná pomoc, protože rychle získají důvěru.

 TEST: Kawasaki Ninja 300

Ninja 300 – Jezdí dobře!

Na ovladatelnost je spoleh, a i když ji možná můžete hodit do škatulky „rozpočtovka“, jezdí se na ní fajnově. Nečekejte ostré zatáčení ani laserově přesné řízení, tohle je hlavně o pocitu solidnosti a pohody. Řídítka mají správnou šířku i tvar, v ovládání budete mít jistotu. Spojka je extrémně lehká, až jsem občas měl pocit, jestli je vůbec spojena s motorem. Zabírá ale předvídatelně, a navíc má antihoppingovou funkci, což je u takhle maloobjemový motorky nevídaný.

Hlavně se ujistěte, že Ninja nemá obuté ty šílené puky, na kterých přijela z prvovýroby. Ty jsou prostě a jednoduše špatné – na suchu i na vodě. Nechtějí chytit teplo, a když už ho do nich dostanete, nejsou schopné si ho udržet. Není v nich cit ani jistota, pryč s nima. Pokud se chcete dobře projet, přezujte ji na něco od renomovaných výrobců.

 TEST: Kawasaki Ninja 300 TEST: Kawasaki Ninja 300

Motorka bude nepoměrně jistější a nebude problém jezdit zatáčky po koleni. Gumy jsou tak jedinou vadou na kráse jinak nádherně ovladatelné motorky, která nemá žádné tendence k zavírání řídítek, když se náklony zvětšují. Tahle Ninja 300, novinka roku 2013, je dobrá motorka, v každém detailu o hodně lepší než 250R – je hezká, kvalitně postavená a můžete se na ní opravdu bavit.

Díky tomu, že jede přes 160 km/h, je dost rychlá na to, aby pobavila i zkušené piloty. A nebude frustrující, protože nebudete nikde nikoho brzdit. A s doplňkovým laufem od Leo Vince taky zní, jak by měla. Trochu mi připomíná otevřené dvoutaktní stopětadvacky, na kterých moje generace začínala. Je s ní sranda, je rychlá a má spolehlivost, o které mohly starší dvoutakty jenom snít.

 TEST: Kawasaki Ninja 300


Foto: Honza Karásek

3 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno