TEST: Triumph Rocket III Roadster

27. září 2016 v 21:53

Je opravdu málo motorek, před kterýma si doslova sednete „na prdel“... Víc něž dvoulitrový motor, 367 kilogramů váhy a 221 Nm krouťáku, to je monstrum, které si úctu zaslouží. Jízda na Triumphu Rocket je zážitek - BOŽÍ ZÁŽITEK. V jistém smyslu totiž v motocyklovém světě už „víc“ neexistuje ...

Na začátek zopakování pojmů: Do dvojitého páteřového rámu uložený řadový tříválec o objemu 2294 cm3. 367 kilogramů živé váhy, 240 mm šířka zadní gumy, kardan, čtyřpístkové Nissiny, 221 Nm kroutícího momentu, sedlo větší než barcelonská předměstí a řidítka s roztečí ruského kola vídeňského Prateru.

Všechno obří, železné, poctivé. Motorka s tak mocným charismatem, že se k ní doslova plazíte po kolenou.

Pocity z prvních ujetých metrů? Nevím úplně přesně, jak to popsat, ale jako bych pod sebou cítil starého poctivého V-Maxe. I tam byla všude okolo hromada materiálu, která se při sebemenší akceleraci kroutila. Zkrátka motorka na hony vzdálená těm současným sterilním rozmazlencům. A podobně jako starý V-Max, je i Triumph Rocket III soupisem úplně na hlavu postavenejch motorkářskejch pojmů.

Chce to přidat...

Nedýcháte, přidáváte plyn. Jede to MOC. Ne strašně, jak říkáváme u moderních 200PS superbiků, ale moc. Od patnácti set táhne jako dobré dieselové auto, od tří tisíc máte pod sebou osmiválec pětilitrový Corvetty. Jako byste vjížděli do snu a všechno okolo rámuje hutný a vzduch udusávající zvuk.

Tohle je opravdu setkání s něčím zcela novým. Není to žádný nástavec na malýho pinďoura, jako většina podobných „nabubřelých“ motorek. Tohle je samo zhmotnění slova „poctivost“, chuť a radost se projet i někde zastavit.

A jízdní vlastnosti? Neptejte se... Těžká nevyvážená motorka, takže přední kolo jakoby padá do zatáčky. Moc veliké náklony se provádět nedají, jelikož ihned brousíte hlásič. Když v polovině zatáčky přidáte podle všech dosavadních motorkářskejch zkušeností plyn, oblouk zatáčení se začne nebezpečně rozevírat a nikdo neví, kde skončí.

A o tom to přeci vůbec není!!!

Bavíme se tím a hledáme další a další odlišnosti od ostatních motorek. 145 km/h na dálnici, a máte pocit, že jste se zapomněli při orkánu na lavičce na náměstí. Ukazatel palivoměru padá dolů stejně rychle jako ručička otáčkoměru (a to Rocket motorem vážně vůbec nebrzdí!)  A taky se, jen tak mimochodem, dokáže rozjet na pětku... „Něco neuvěřitelnýho,“ říkám už snad popátý!

Je to čistá zábava a vyslovení úcty k samotnému stroji. Triumph během krátký chvíle střídají všichni naši redakční piloti a ani jeden nešetří nadšením. Tahle motorka za to stojí - je hutná, jedinečná, precizní. Možná bychom se maličko ohradili proti její cestovně pojaté sestře Rocket III Touring, ale to jen proto, že kuframa a velikým plexi absolutně zabijete její styl.

Takže neváhejte, svezte se – možnosti tu jsou – určitě u dealerů a nebo třeba i ZDE. A pokud máte peníze, pořiďte si ji. Ne jako první motorku, ale jako klenot – pro potěšení. Tahle hromada železa za to fakt stojí!!!

 ...a dokáže být i fundamentem pro takto zdařilé úpravy. Což už si sami prohlídněte na jednom z celé řady Rocket videí.

 


Motor

Typ: kapalinou chlazený DOHC tříválec
Obsah: 2 294cm3
Vrtání/zdvih: 101,6 x 94,3mm
Vstřikovací systém: vícebodové sekvenční vstřikování
Spojka: vícelamelová, v olejové lázni
Převodovka:pětirychlostní

Podvozek

Rám:  dvojitý kolébkový z trubkové oceli
Přední pneumatiky:  150/80 R 17
Zadní pneumatiky:  240/50 R 16
Přední pérování:  43mm obrácené vidlice Kayaba, zdvih 120mm
Zadní pérování:  dvojité zadní pérování Kayaba s nastavitelnými 5 pozicemi,zdvih 105mm
Přední brzdy: dvoukotoučová plovoucí o průměru 320mm, 4 pístky Nissin, ABS
Zadní brzdy: jednokotoučová o průměru 316mm, 2 pístky Brembo, ABS

Rozměry / Hmotnost

Délka:2 500mm (98.4in)
Výška sedla: 750mm (29.5in)
Rozvor:  1 695mm (66.7in)
Úhel řízení:  32 stupňů/148mm
hmotnost (pohotovostní):  367kg (807 lbs)
Objem nádrže: 24 litrů (5.3 gal)
CENA: 16.850 Euro

Výkony

Maximální výkon
148PS / 146bhp / 109kW @ 5 750 ot./min.
Maximální kroutící moment
221Nm / 163ft.lbf @ 2 750 ot./min.
Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 6 komentářů

Honza 20. ledna 2013, 13:08 | 0 0

Triumph Rocket
Milane ,mám Rocketa i Maxe a jsou to tak rozdílné motorky že se špatně porovnávají. Max je rozhodně rychlejší a ovladatelnější.Zase má velkou spotřebu a tím i malý dojezd. Rocket je brutální a nádherně "zlá" motorka. Na dlouhé cesty, zvlášť po německé dálnici, je bezkonkurenční. Takže každý podle své chuti a nátury.

Milan 10. ledna 2013, 13:22 | 0 0

Srovnavani
Hoši jede to pocitově víc jak Vmax 1700?

Jakub Daneš 10. ledna 2013, 9:59 | 0 0

:D
A za mě pak palec nahoru, úchvatná motorka!

adam 10. ledna 2013, 9:17 | 0 0

go
je to až moc drahej cirkus, za mě palec dolů

PEPE FORMIX 22. října 2011, 21:38 | 0 0

srdeční záležitost
každý chválí svoji kozu,kdo ji nemá říká,lepší být bez ní! rocket je moto s největším obsahem seriově vyráběným.Nemůže ji jezdit každý,ostatně jako Ferari.Ale ten pocit,když s tím jedete,vydá za všechny radosti.Každoroční sraz Rocketů v NSR-Bad Brúkenau,to je podívaná! A je to plnokrevný anglán !!!

Viktor Simadl 10. srpna 2011, 19:42 | 0 0

karas
Vůbec nevim, proč by se mi měla ta motorka líbit. Ale napsaný je to tak, že bych se docela i svezl. Láska na první pohled, jinak to nemá cenu!


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist