TEST: Triumph Street Triple R

6. listopadu 2012 v 8:26

Autor: Karel Táborský
Fotografie: Jan Somik Somerauer

Velikost textu: smaller normal bigger

Mám stejný pocit jako minulý rok, když jsem poprvé vlezl na drzou novinku z Hinckley. Radost a touha jsou tady zas. Ta nádherná maličká motorka dostala v roce 2010 lepší podvozek a brzdy. A to by mělo na další šílenou jízdu bohatě stačit… ...

Není moc motorek, na který sednete a od chvíle, kdy cvrknete do startéru až po vyklopení bočního stojánku máte pocit, že nad nimi máte úplnou kontrolu. Ten pocit je dokonalý, a když ho jednou zažijete, budete ho už donekonečna hledat.

Recept je, zdá se, jednoduchý – správně výkonný motor, dobrá jezdecká pozice, nízká hmotnost a malé rozměry. Tohle všechno nový Street Triple R nabízí, a k tomu ještě přihazuje kousek tý skvělý anglický nálady. Není to drahý aristokrat s nafoukaným ksichtem, tohle je opravdovej kámoš, kterýmu můžete v každý chvíli důvěřovat.

 


Motor

Bože můj, ten motor. Zarámovat a pozlatit ruce toho šikovnýho pána, kterej tenhle řadovej tříválec namaloval. Na kterýkoliv kvalt a v kterýchkoliv otáčkách máte vždycky k dispozici tolik síly, že víc prostě není potřeba.

A pak je tady jeho zvuk. S tímhle prostě nejde jezdit pomalu. Už jenom kvůli tomu fantastickýmu soundtracku, který se nedá k ničemu přirovnat. Je to jako kdyby vám ve špajzu řvala zaseknutá motorová pila – prostě bomba! Zajímavý je, že když nechcete vyloženě blbnout, tříválec je vcelku civilizovanej. Jestli teda nějaký takový slovo ve spojení se Streetem R vůbec existuje.

Na opatrný otočení heftem reaguje přátelsky a nechce vás za každou cenu děsit. Otočte ale trochu víc a zažijete pravý peklo. Modrý diody u otáčkoměru se postupně rozsvítí jako startovací stromeček na dragsterech a motorka vypálí dopředu. Oproti Daytoně 675, ze který má půjčený motor, dostal díky jiným profilům vaček víc síly ve středních otáčkách, a je to fakticky znát.

Na jedničku je zvedání předního kola skoro povinností, a když to trefíte, eRko se může ustálit na zadním kole i na čtyřku. V nějakých 160 už je odpor větru tak silný, že prakticky nemusíte modulovat plyn a motorka jede po jednom kole naprosto stabilně. Jo, zní to možná trochu frajersky, ale „dával“ jsem si to moc…

 

Modelový rok 2010

Nejdůležitější změnou je výměna obyčejné přední vidlice za jednotku upside-down s možností kompletního nastavení. Nechybí nic – předpětí, komprese, odskok. Už obyčejný Street na tom byl s podvozkem v pohodě, ale při opravdové střelbě byl trochu měkčí, než by bylo zdrávo. eRko se ale s novou vidlicí chová přesně tak, jak byste to od něj očekávali.



Motorka je pevná, ale přesto není zbytečně tuhá, aby to zabilo dobrý pocit z předního kola. O. K., už jsme jeli na naháčích, který pouštějí do řidítek o fous víc informací, ale žádný z nich nebyl tak hravý.

Řidítka jsou dostatečně široký (i když by mohly být ještě o pár centimetrů širší) a sedíte jakoby nad nádrží. To dává skvělou kontrolu nad vším, co se pod váma děje. Stupačky jsou v akorátní výšce, ani moc sportovní, ani zbytečně cestovní.

Všechno ideální?

Na první pohled jsou tady všechny potřebný informace a i pár extra fičur (měřič časů kola, průměrná rychlost nebo spotřeba), ale dostat se k nim není vůbec jednoduchý. A pokud se naučíte všechno jakž takž používat, vyresetovat všechny hodnoty není možný bez toho, abyste si doma na záchodě prakticky nenastudovali manuál.

Máme ho rádi

Na Street Triplu R je znát, že ho někdo postavil proto, že chtěl. Ta motorka má duši a je radost na ní jezdit. V dnešní době, kdy se vyrábějí mašiny jenom proto, aby se zaplácla díra v trhu, je tohle opravdu fantastickej počin.

 


Motor

Typ: vodou chlazený řadový tříválec, 12V, DOHC
Objem:  675 cm3
Vrtání/zdvih: 74 x 52,3 mm
Výkon: 106 koní @ 11 700 ot./min.
Točivý moment: 68 Nm @ 9200 ot./min.
Počet rychlostí:  6  
Plnění:  elektronické vstřikování

Podvozek

Rám:  páteřový, z lehké slitiny
Přední odpružení:  plně nastavitelné, upside-down 41 mm
Zadní odpružení:  monoshock, zdvih 130 mm
Přední brzda:   2x 308mm, 4pístkové třmeny, radiál
Zadní brzda:    220mm disk, 1pístkový třmen
Pneu přední:   120/70-ZR17
Pneu zadní:    180/55 ZR17

Rozměry / Hmotnost

Výška sedla:   805 mm
Rozvor:  1385 mm
Objem nádrže:   17,4 litru
Hmotnost bez náplní:  189 kg
CENA                          ZDE

Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 3 komentáře

Michal 7. listopadu 2012, 18:00 | 0 0

CKarlos
Taky Karlose miluju a je nás mnohe víts.Na GP nebo WSBk už asi nemá léta ani fyzičku, ale takovýho Pepka Sršně si zblajzne jako nic, na vodě i na vokruhu nebo na suchu a na silnici. Se vsadim že sem ňákej chytrák zas napíše že si dělám prdel, ale kulový, Karlos fakt rulezz.

láda 7. listopadu 2012, 15:47 | 0 0

Moment
Hmm, hmmmmm, CKkarlos umí. Miluju ho. Kdy bude v seriálu Moto GP, nebo WSBK?

Michal 6. listopadu 2012, 9:09 | 1 1

Jizda v desti.
Hm,hmmm,Karlos umí i na vodě...


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist