TEST – Yamaha MT-07 Moto Cage

23. října 2016 v 13:50

Autor: Honza Karásek
Fotografie: Somik

Velikost textu: smaller normal bigger

Není moc motorek, který by tolik řvaly do světa, k čemu jsou primárně určený. Moto Cage je jiná. Chce dělat neplechu, a tak nemělo cenu jí v tom bránit ...

Fakt, že Yamahu MT-07 doslova zbožňujeme, pozorný čtenář Motohousu musel chtě nechtě zaregistrovat. Jen málo motorek v sobě kombinuje tak dobrou náladu, každodenní praktičnost, nenáročnou techniku a cenu, kterou je velice snadné nechat se zlákat. Je to perfektní trefa na komoru a my na ni nedáme dopustit.

Vždyť se taky v roce 2014 stala třetí nejprodávanější motorkou v Evropě. Nedivíme se. Jako většina lehkých nahatých motorek s řadovým dvouválcem je nulasedma ráda, že může jezdit. Když ji natočíte, zareaguje radostným poskočením, jako když vezmete do ruky vodítko a zavoláte na psa, že se jde na procházku.

 
Co je tady jinak

Stačí jeden pohled a musí vám být jasné, že Yamaha to hraje hlavně na mladý pošuky, kteří tráví celé noci u kompu a sjíždí ty nejdivočejší stunterský videa. Ochranný rám, kryty chladiče nebo blastery na řídítkách jasně ukazují, k čemu je Moto Cage stvořen. Je jako poďobaný pošuk, který chvilku neposedí a celou dobu přemýšlí, co by provedl za lotrovinu. A barevná kola vypadají, jak když máte každou ponožku jinou. Blázinec, ale krásnej! Jako celek to moc dobře funguje a máte pocit, že vás ta motorka prosí o projížďku. To mám rád. Jaká teda je?

Není možný si myslet, že pár doplňků udělá z nulasedmičky něco, s čím ti nejnadanější kaskadéři bojují o přízeň řvoucího publika při soutěžích. Je to stále ta výborná motorka, kterou byla už ze začátku. Triumfální radost v každé vteřině, kterou strávíte v jejím sedle. Motor je jednoduše velkolepý. Řadový dvouválec s přesazenými ojničními čepy má v sobě ohromnýho čerta, ale přesto dokáže potěšit, i když se zrovna seriózně nezabýváte myšlenkou na zgumování zadní pneumatiky před dívčím internátem.

 

Co mám rád na silnici

Pocit z jízdy je jednoduše skvělý. Má hezky nakřápnutej sound (skoro jak R1 v polovičním podání) a už po pár metrech budete vědět, že tady si dal někdo sakra záležet. 75 kobyl nezní jako nic extra vzrušujícího, ale sakra – tahle mašina je víc než hbitá. Taková hezká hračka, kterou můžete vymačkat jako citron.

Mám rád, když motorku ždímu až na samotný pokraj jejích schopností bez staženého zadku. A pak je tady samozřejmě i to, proč ji budeme blahořečit až do konce věků. Výkonu a točivého momentu je přesně taková porce, aby díky bezvadnému vyvážení uměla jezdit po zadním i poslepu.

Na vyhoupnutí do svíce není ani na dvojku potřeba spojka, a když budete šikovní, zvednout se dá i na trojku, což je přece dokonalý! Nejsou tady žádné záludnosti, motorka na slovo poslouchá a reakce na plyn je v otáčkách tak jemná, že kolo v oblacích můžete nechat viset podle chuti. Jízda na ní je zkrátka senzační, plná svěžesti a úsměvů. Navíc ty barevný doplňky a pár samolepek úplně stačí na to, aby vás to podvědomě hecovalo k dělání bordelu. Alespoň u mě to funguje na 100 %.

 

Není jen na kravení

Moto Cage i přes svůj víc než funky vzhled funguje jako normální motorka. Stavitelný štítek nad světlem vcelku účinně rozráží vzduch, pod sedlo se v klidu vejde lékárnička, telefon a balíček šprcek. Můžete ji v klidu používat každý den a nesežere vás přitom. Benzin srká velmi ohleduplně (jezdit za pět nedá žádnou velkou práci) a její digitální displej zobrazuje všechno a možná i to, co nechcete.

Chválím indikátor zařazeného kvaltu, zanadávat si musím na utopený digitální otáčkoměr, který je nešikovně umístěný. Na jeho neustálé hledání jsem rezignoval už po chvilce, ale to není taková katastrofa – Cage se dá dobře řídit „na ucho“. Jakkoliv jsou protektory motoru něco, co vám v budoucnu pravděpodobně zachrání dost peněz, tak jejich umístění není zrovna nejvhodnější. O ten na pravé straně jsem se praštil do holeně tolikrát, že to ani nedovedu spočítat.

 

Hustší olej do vidlic

Vzhledem k tomu, o jak lehkou motorku jde, je doslova radost si ji přehazovat v ruce. Přiletíte před zatáčku, podkopnete dva kvalty a už visíte na brzdách. Ty mají akorátní zákus, nic extra ostrého, ale ani rozplizlého. Předek se v tlumičích lehce potopí a stačí letmý pohled na vrchol zatáčky, aby se k němu MT vrhnula. Je pravda, že by předek mohl poskytovat lepší podporu a ze zkušenosti víme, že hodně pomůže hustější olej ve vidlicích.

Stejně tak i zadní péro je houpavější, což dopomáhá k jízdnímu komfortu, méně pak při opravdu ostré jízdě. Jakmile na ni zatlačíte až přes hranu, zadní péro vás jemně plácne přes ruku a naznačí, kde jsou limity slušnosti. Přitáhnout si ho ale můžete, takže prostor k experimentování vám Yamaha nebere.

Jak jsem z motoru a ovladatelnosti nadšenej, tak za tvar a šířku řídítek by v továrně zasloužili nakopat. Ty jsou totiž mimořádně úzký, což má za následek ne zrovna přirozenou pozici v sedle. Přitom sedlo je chytře vybraný a oproti standardní MT-07 má o maličko jiný tvar, takže bude vyhovovat různě velkým pozadím a přesouvání těla v klikatých vinglech jde bez většího úsilí.

 

VERDIKT o MT-07

Řadový dvouválec CP2 o objemu 689 kubíků je vyvinutý na základě přesazené klikové hřídele o 270°. Díky nepravidelnému intervalu zapalování máte intenzivní pocit zrychlení a dokonalou trakci. Chytré a nesmírně účinné řešení. Navíc přináší i božský zvuk.

Umí zkrátka poskytnout zážitky, kterým jde rozumět. Mimořádně povedený základ teď dostal další sex-appeal a kamkoliv přijedete, všichni na vás budou ukazovat. Naštěstí v dobrém, protože budou vědět, že máte dobrý vkus a nade všechno milujete radost z řízení doopravdy parádní motorky. Jo, malí kluci teď mají o čem snít.


Motor

Typ:  kapalinou chlazený řadový dvouválec, 8V, DOHC
Objem:  689 cm³
Vrtání x zdvih:  80,0 x68,6 mm
Výkon:  74,8 koně @ 9000 ot./min.
Točivý moment:  68 Nm @ 6500 ot./min.
Počet rychlostí:   6
Plnění: elektronické vstřikování

Podvozek

Rám:  ocelové trubky
Přední odpružení:  teleskopická vidlice, 130mm zdvih
Zadní odpružení:  monoshock, 130mm zdvih
Přední brzdy:  2x 282mm disk, 4pístkový třmen
Zadní brzda:   245mm disk, 1pístkový třmen
Pneu přední: 120/70-ZR17
Pneu zadní: 180/55-ZR17
Výška sedla:  805 mm
Rozvor:  1400 mm
Objem nádrže:  14 l
Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 1 komentář

JaraX 23. října 2016, 13:46 | 0 0

Recenze Moto Cage
Pridal bych sem svou recenzi na MC, jelikoz ji vlastnim roka. Ajedo pred 20tis km.
Pouze s cim se porad peru je ze vyrobce nepouzil USD vidlice... na cernocervene motorce ty stribrne tlumice vubec nesedi...

První dojmy - MT 07 ve verzi moto cage me oslovila na dovolené v Chorvatsku, kde jsme si ji poprve všiml a hled mi padla do oka svým ojedinělým vzhledem: Ihned po návratu z dovolené jsme navštívil místního prodejce, kde byla moto skladem a k dispozici. Při první projíždce jsme si hned padli do oka, a veděl jsem, s kým trávím léto. Byla to moje první motorka, takže rozumný výkon, ovladatelnost, ideální podle mně pro začátečníky, co se nebojí zatáhnout za plyn.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych dle sebe doporučil hlavně lidem menšího vzrůstu. Nejlepe se na ní budou cítit začátečníci a to jak muži i ženy. Je snadno ovladatelna a odpustí i začátečnické chyby díky své váze a ovladatelnosti. Podvozek je příjemně tuhy.

Doplňky na motorce - Výfuk Akrapovič MT 07, origo štítek dostal nový převlek, barracuda led blinkry a drzak spz, kratší páčky

Recenze

MT 07 MOTO CAGE je vizualně odlišná od klasické MT 07, a proto cca 20 tis navíc mi stálo za to jít do této odlišné varianty. Především díky tomu, že jsme rád středem poroznosti, a vždy rád vinikám. Moto jsem koupil a hned jsme věděl, že nezůstanu u sériového výfuku. Jednak zvuk nebyl to co jsem očekával, a ani vzhled. Jakmile jsem slyšel AKRAPOVICE na youtube na MT-čku, chtěl jsme jej mít, a začal jsem obvolávat prodejce Yamahy. Do týdne od koupe moto byl namontován i Akrapovic. Úžasný projev 2válcového motoru. Zvuk u motorky je rapidně odlišný a krásně burácející. Moto jsem koupil v srpnu 2015, doposud jsem na MT najel cca 8500km.
Malá recenze: Motorka je úžasná díky své váze, a proto skvěle ovladatelná. Mé nejoblíbenější projižďky jsou městský provoz a zatáčky. Pneu dodávané od výrobce jsou skvělé jak na morku tak i v těchto nižších teplotách, kdy piši recenzi. Pneu dobře drží i při +6°C. Velké plus bych dal digitálnímu budíku. Zobrazuje vše digitálně, a to rychlost, otáčky, teplotu vody, teplotu venkovního vzduchu, spotřebu, aktualní spotřebu, zařazený rychlostní stupeň, čas a především dojezd. Má nejdelší jizda byla 500km za jedno odpoledne, a můžu moto doporučit i na delší cestování. Měřím 175cm, a cestování bylo velmi pohodlné i při delším nájezdu km v jeden den. Dokáži si představit na ní dovolenou k moři cca 1000Km. Jízda je velmi pohodlná, ovšem při delším cestování raději sám. Cestování ve dvou je komplikovanější. Pokud za sebou máte někoho menšího vzrůstu, je problém aby se opíral při brždění o nádrž. Nádrž je poměrně malá. Při brždění tak na svých rukách držíte váhu obou. Spotřeba je úžasná, cca 3,7 - 4,5 litrů 95 oktanového benzínu. Záleží na stylu jízdy. nádž je na 14 litrů, ale kontrolka se mi vždy rozsvítí, kdy je jestě v nádrži 6 litrů, a já dočerpávám 8 litrů.
Motorku určitě doporučuji, pokud se chcete skvěle vyblbnout, užit si výkon motoru s krásným projevem zvuku a nepotřebujete létat přes 200 Km/h. Maximálka moto je cca 210 Km/. Přijatelná pohodová cestovní rychlost je do 150Km/h.
1.4. udělán druhý servis, a to výměna oleje, filtr a kontrola před sezonou, při stavu 9500km. Moto je připravena na další sezónu. Pneu Michelin Pilot Road 3 s mým stylem jízdy vydrží cca 10.000km, nyní vidím životnost zadní pneu na cca 1000km, a přední tak ještě 2000km. Určitě nakoupím stejné pneu které výrobce doporučuje.

Více na: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=105549
Copyright © Motorkari.cz


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist