Triumph Praha ukázal novinky 2016

16. února 2016 v 21:40

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: autor a Triumph

Velikost textu: smaller normal bigger

Na showroomu Triumph v Modřanech se objevily první dvě novinky britského výrobce pro tuto sezónu. Byli jsme se za vás podívat na Speed Triple a Street Twin ...

Na centrále Triuphu v pražském DK Racing se koncem minulého týdne odehrála skromná, leč důležitá premiéra. Český dovozce tady poprvé ukázal dvě novinky sezóny 2016 – první vlašťovku řady Classic tedy model Street Twin a další reinkarnaci legendy zvané Speed Triple. 

Speed Triple

Model 2016 jednoznačně rozeznáme podle nových světel se zaoblenými rohy, ovšem změn je zde mnohem víc. Tou nejzásadnější je motor, který podle továrnydostal 104 různých změn vedoucích ke zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a také snížení spotřeby až o 10%. Nově také dostane elektronické pomocníky v podobě palivových map, kontroly trakce a vypínatelného ABS.

 

Krasojízda nekončí. Svého se dočkala také stavba novinky. Nová je karoserie a také chladič, který je o 20 mm užší. Zásadní designovou změnou jsou již zmiňované světlomety s novým štítkem, ve kterém je výrazný průduch pro vzduch. V Hinckley nezapomněli ani na brzdy, oba modely jsou vyzbrojeny radiálními monoblockovými čtyřpístky Brembo.

 

Tím se dostáváme k tomu, že Speed Triple máme ve dvou verzích – základníSpeed Triple S a vychytanější Speed Triple R. Druhého zmiňovaného snadno poznáte podle červeně lakovaného podsedlového rámu, předního karbonového blatníku a karbonových panelů nádrže. Budete-li koukat pozorněji, najdete také spoustu drobných detailů, jako stupačky, řídítka nebo opracování kyvné vidlice. Nejzásadnější změnou je ovšem podvozek. I u základního modelu je plně stavitelný, ovšem zde nese značku Öhlins, konkrétně USD vidlici NIX30 a zadní tlumič TTX36 RSU.

 

První dojmy

Už na první pohled působí nový Speed Triple ještě nahrbenějším dojmem, než předchozí model a dozvídáme se také, že má kratší stavbu. Pro uličníka to nejlepší. Nová světla se mi na fotkách moc nelíbili, ale v reálu neuráží. Takže ač si stále nemůžu zvyknout na to, že nám zmizela ta tradiční kulatá, musím říct, že se mi nový model líbí víc, než předchozí. Hodně příjemné jsou detaily, je vidět, že si někdo dal záležet – zrcátka, sedlo, drobné LEDkové blinkry...


Street Twin

Řada Classic u Triumphu letos zažívá velký třesk. Z nabídky pomalu odchází úspěšný vzduchem chlazený řadový dvouválec, aby ho nahradil zcela nový, kapalinou chlazený. A to hned ve dvou objemových verzích. Na větší dvanáctistovky Bonneville a Thruxton si budeme muset počkat, poprvé budou k vidění na veletrhu Motosalon v Brně a nejspíš také na Motocyklu v Praze. Menšího Street Twina jsme si už ale mohli prohlédnout.

 

Na první pohled je jeho silueta sice stejná, jako u současného Bonneville, ale jde od základu novou motorku. Její kapalinou chlazený dvouválec o objemu 900 cm3 se chlubí o 36% nižší spotřebou, než předchozí motor a také nárůstem točivého momentu na 80 Nm oproti původním 68 Nm. Své na tom dělá také zapalování s intervalem 270°, díky kterému se řaďák chová víc jako véčko. Pomáhá také elektronika v podobě plynu Ride-by-wire a vstřikování. Pro bezpečnost jezdce jsou tu pak systémy ABS a kontrola trakce (vypínatelná).

 

Také Street Twin je oproti svému předchůdci v podobě Bonneville o chloupek kratší, což pomůže jeho mrštnosti v městském provozu, kam je primárně určen. Hodně příjemná motorka to bude pro holky a menší jezdce, protože její sedlo ve výšce 750 mm je vpředu hodně vykrojené, stejně jako zadní část nádrže, takže snadno dosáhnou nohama na zem. Hodně příjemná je také ohlášená cena, která zůstává na úrovni Bonneville, tedy na 229 tisících. Drahé nebude ani originální příslušenství, například drátěná kola (chrom nebo černá) budou za cca 25 tisíc. K dispozici pak budou tři sady příslušenství, které změní styl motorky – Scrambler (65 tisíc), Brat Tracker (47 tisíc) a Urban (41 tisíc).

 

První dojmy

Díky užší nádrži působí Street Twin drobněji, než starší klasiky, ale nedá se říct, že by na něm bylo méně místa. Už na místě je znát nízké těžiště, to bude ve městě radost. Tuhle motorku jsme měli možnost slyšet i nastartovanou a musím říct, že to bylo překvapení. Krásně hluboký a na sérii hlasitý zvuk, který zní jinak, než Bonneville. Hodně jsem si užil zpracování jednotlivých detailů, radost pohledět. Je vidět, že se na to konečně někdo zaměřil a i ten poslední díl, jako je třeba stupačka spolujezdce, je pro oko příjemný. Úžasný je budík s držákem a navazující držák světla. Pěkná motorka.

 


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 4 komentáře

Somik 16. února 2016, 22:47 | 1 0

@Ferda Beneš
Adekvátně ke zmenšení nádrže údajně snížili i spotřebu, takže dojezd +- stejný.

Somik 16. února 2016, 22:46 | 1 0

@Frankie
Tak snad mam taky nárok na názor, ne? :)))

Ferda Beneš 16. února 2016, 21:44 | 0 0

moc pekny
taky moc pekny Speed,ja zase doufam,ze když ještě zmensily nadrz...ma ještě mensi,nez kdysi ma stara jawka 350...tak nebude jezdit ke každý benzince,kterou uvidi

Frankie 16. února 2016, 18:49 | 1 1

Hezky
Dejte pokoj pořád s kulatýma světlama, tohle je nejhezčí Speed ever :-) snad to nezabije ta elektronika..


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist