Tým RMC chystá světový rychlostní rekord

14. prosince 2015 v 17:15

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: RMC

Velikost textu: smaller normal bigger

Mnoho lidí má bláznivé sny, ale jen hrstka z nich dost odvahy a sil, aby si je splnili. Sen o Record Motor Cycles nabírá reálnou podobu a s ním i sen o nejrychlejší motorce světa ...

Pokud mluvíme o projektu Record Motor Cycles, je dobré začít jménem Roberto Crepaldi. Tento Ital je totiž jeho hlavním tahounem a ve světě motorek vůbec není neznámý. V osmdesátých letech převzal zastoupení Harley-Davidson v Itálii a během několika let dokázal americkou značku dostat na vrchol. Pak se potkal s legendárním Johnem Brittenem a nechal se uchvátit jeho V1000. Začala dlouholetá spolupráce, která vyvrcholila vítězstvím týmu CR&S ve světové sérii B.E.A.R.S. v roce 1995 a také účastí na Tourist Trophy.

 

Třetí etapou jeho motocyklového profesního života je zmiňovaná značka CR&S, kterou většina z nás nezná ani tak jako závodní tým, ale především jako malosériového výrobce exkluzivních modelů Vun a Duu (zde). Ty jsou sami o sobě něčím opravdu extra a pro Roberta Crepaldiho rozhodně splněným snem. Ovšem ne posledním, jak se zdá.

 

Nyní se Robert zamiloval do rychlostních rekordů a se svým týmem RMC dává dohromady motocykl kategorie „Partially Streamlined“. Na něm musí, podle pravidel FIM, sedět jezdec venku, tedy ne uvnitř, jako je tomu u Streamlinů. Další pravidla pak určují rozměry a technické parametry. U RMC připravují stroje hned dva, v různých objemových kategoriích. Dvoulitr se bude jmenovat „Pride of Italy“, větší motorka s objemem 2500 cm3 pak příznačně „Tribute to John Britten“.

 

Obě motorky budou mít vlastní motor a teď pozor – véčkový osmiválec. Můžete si klidně ťukat na hlavu, ale v zápětí dodáme, že konstruktérem RMC není nikdo jiný, než Giulio Benardelle. Ten má za sebou řadu zkušeností ze závodního světa, dělal například Aprilie 125GP a 250 Gp, na kterých jezdil Valentino Rossi a Roberto Locatelli, později byl technickým ředitelem u Pramac Honda MotoGP a Konica Minolta Honda GP.

 

Cíl? Překonání výkonu 400 koní a především rychlosti 400 km/h. K tomu čeká tám RMC ještě hodně dlouhá cesta, prozatím jsou hotové pouze plány a základní design. Časový rámec zatím není dán, ale podle vyjádření Crepaldiho „jak nejrychleji to bude možné“. Bláznivý sen, ale bez těch by nebyly velké věci. Držíme palce. 


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Diskuse: 1 komentář

Libor FAZER 14. prosince 2015, 19:38 | 1 0

RMC
Touha lidí po rychlostních rekordech byla, je a stále bude součástí motoristického světa... , tak proč ne. Kdysi to bylo spíše podmíněné bezmezným nadšením a oddanosti věci samé (Burt Munro). V současnosti jde hlavně o money a perfektní technické zázemí. Tenhle projekt stále zachovává tvary motocyklu a tak je i ke koukání. Těch 400 km/hasi nebude problém.


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist