Svět se mění, vývoj jde dopředu a cruisery už dávno nejsou jen o velkých žebrovaných motorech. Po H-D a Japoncích se vodouch chystá nejspíš i u Victory a návrhy vůbec nevypadají špatně

Pro mnohé staromilce je to sice těžkou skousnutelná věc, ale kapalinou chlazené motory jsou prostě výkonnější a někteří zákazníci přesně to od svých power cruiserů očekávají. Lídr trhu, americký Harley-Davidson prodává řadu V-Rod s motorem Revolution (náš test) už třináctým rokem a jak si majitelé libují. Nově dokonce velkou dvanáctku doplnila také sedmpade v modelu Street 750 (zde), který by se měl začít prodávat během letošního roku. 

Začali jsme sice u H-D ale dnes má být řeč o jiném americkém výrobci. Pod Polaris spadající značka Victory se dokázala během sedmnácti let svojí existence probojovat z pozice malosériového výrobce na firmu s tisíci prodanými kusy a zastoupením na všech kontinentech. Až doposud byly všechny modely poháněny vzduchem chlazeným véčkem, ovšem tomu má být v brzké době konec.

Světem totiž letí zpráva, že Victory zadala práci třem designérům, aby navrhli design pro nový model, který bude pohánět právě vodou chlazený motor. A nejde o žádná neznámá jména – Christoph Richard (ex H-D), Ryan Black-Macken (ex Volvo) a Salvador Gonzales (Polaris) už mají něco za sebou. Ta tam je žebrování na motoru, mezi rámem a předním kolem se objevil chladič, všechny tři motorky vypadají hodně agresivně, sportovně.

Kam až tento projekt dojde těžko říct, zda opravdu jeden z návrhů (nebo dokonce všechny tři) spatří světlo světa jako sériový model, samozřejmě neumíme odhadnout, stejně tak jako to, jestli by šlo o konkurenci pro V-Roda nebo zmiňovaný “low cost” Street 750. Uvidíme…

Který z návrhů vás baví nejvíc?

Foto: Christoph Richard, Ryan Black-Macken, Salvador Gonzales

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno