Nízké cestovní cruisery, tedy baggery, se dostávají za mořem stále víc do obliby. Dobře si to uvědomuje nejen tamní výrobce Victory, ale také nejmladší z rodiny známých customérů Zach Ness. Na úpravu Cross Country šel ale poněkud nezvykle

V základě je to jednoduché. Vezmete jeden z velkých cesťáků s véčkovým dvouválcem, uřežete vrchní kufr, snížíte podvozek, dáte velké přední kolo, přidáte kupu chromu a zajímavý lak. Podle tohoto vzorečku se baggery obvykle staví. Pak se ale občas najde někdo, kdo nechce jít úplně obvyklou cestou. Tentokrát je tím „někým“ Zach, syn legendárního Arlena Nesse, který spolu se svým bratrem Corym směle kráčí ve šlépějích svého otce.

 

Spolupráce rodiny Nessů s druhým největším americkým výrobcem Victory je dlouholetá, každý rok vydává značka limitovanou edici, ve které je vždy po jedné motorce od všech tří customérů tohoto jména. Tentokrát se ale Zach vydal dál, než k laku a doplňkům, stejně jako v minulosti například s modelem Judge (zde). Motorka, kterou vidíte vznikla v rámci natáčení televizní show Let It Ride a pokud se na ni podíváte pozorně, pochopíte, že tady se odehrály především technické změny.

 

Tou nejzásadnější jsou úpravy motoru a nemluvíme o ničem jiném, než o turbokompresoru Pro Charger/Lloydz s mezichladičem, kompletně přepracovaných hlavách, spojce a nové elektronice. Výsledek? Šílených 170 koní. To sice není dnes už nějak převratná hodnota, ale mluvíme tu o velkém vzduchem chlazeném dvouválci, který k tomu rozhodně přidá i slušnou porci točivého momentu a také ten pocit velké hmoty. Rozhodně to bude slušné zrychlení.

Takovou sílu nechtěl Zach nechat zahálet na originálním cestovním podvozku a tak si pohrál také s ním. Jako základ posloužily tlumiče Öhlins speciálně upravené pro tento bike. Přední vidlice pocházející původem z Kawasaki ZX-10R 2013 je navíc uchycena do frézovaných brýlí upravujících geometrii řízení. Neodpružená hmota je zlo, takže těžká originální kola vystřídaly karbonové speciály BST s rozumným průměrem 18“, díky čemuž by mohla být motorka celkem slušně řiditelná. K tomu radiální čtyřpístky PM a kotouče RSD.

 

Designově nic přeplácaného, Ness se nechal inspirovat armádními leteckými uniformami. Výraznou přední vidlici tak doplnila matná zelená a zlaté linky. Netřeba 30palcového předního kola a chromů. Dragsterový styl očividně k baggeru taky pásne.

Foto: Victory Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno