Máme tu druhé kolo přestřelky mezi třemi špičkami mezi customéry. Přestavěného maxiskútra od Yamahy tentokrát ukázal Francouz Ludovic Lazareth

Klobouk dolů před Yamahou, projek Hypermodified je něco opravdu zajímavého, skvělý nápad. O co jde? Yamaha si vybrala trojici nejvýznamnějších světových customérů ve složení Roland Sands (RSD), Ludovic Lazareth (Lazareth) a Marcus Walz (Walz Hardcore) a v každém kole jim dá k dispozici jeden svůj aktuální model, aby na něj pánové vytvořili variaci. V prvním kole si to rozdali na téma VMax a rozhodně bylo na co koukat (článek zde). Pokud jste navštívili letošní veletrh Motosalon v Brně, mohli jste si motorky prohlédnout na stánku české Yamahy na vlastní oči. Stejně tak jste si o nich mohli přečíst v Motohouse 1/2012.

 

V druhém, letošním kole, dala Yamaha customérské trojici trochu nečekaně maxiskútr TMax (čtěte náš dlouhodobý test) a výsledek zatím vypadá hodně zajímavě. Jako první se pochlubil už v květnu Marcus Walz (čtěte zde), který se s tím vůbec nepáral a přesně podle svého stylu odlehčoval, ladil a dotahoval detaily. Rozhodně povedený kousek.

 

Druhým, kdo TMaxe ukázal je Lazareth. Ani ten nešel daleko od svého standardu, kdo se v customech orientuje, pozná tvůrce na první pohled. U jeho prací se často setkáváme s moderními materiály a tak ani tento kousek neušel odlehčení. Za kapoty zůstalo jen pár plastů a ač na první pohled připomíná tu původní, při důkladném prozkoumání zde najdeme Lazarethův podpis, neobvyklé geometrické tvary, táhlé tubusy.

 

Krom designu ale Lazareth vyniká funkčností svých strojů a tak se na Maxe nastěhovala vidlice z R1, upravený zadní tlumič a také větší kotouče a luxusní brzdové třmeny ISR. To by samo o sobě nebylo málo, ale přeci jen tady se staví na úrovni. A tenhle pán měl vždycky rád rychlost. Takže si dal cíl zvládnout ze skútru dostat rychlosti přes 200 km/h. Jak? Jednoduše, turbo. Tím se zvýšil výkon motoru o nějakých 30% a po té, co se podaří doladit palivové mapy, měl by Lazarethův Max lítat i 220 km/h. Jo, tak tohle nás baví.

 

Posledním z trojice, která je do projektu Hypermodified zapojena, je američan Roland Sands. A jelikož se blíží podzimní veletrhy Intermot a EICMA, dá se předpokládat, že jeho verze TMaxe se objeví každým dnem. Jsme hodně zvědaví.

 

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno