Ano, tohle je mašina, ke které se vždy rádi vracíme. Pro začátečníka na úvod možná trochu divoká, ale až se ji naučíte ovládat, budete mít hubu od ucha k uchu – a to pořád!

Od Yamahy to byl odvážný tah – postavit motorku primárně určenou pro zábavu. Jo, dvěpade WR je motorka, co se asi nebude prodávat jako masovka, ale o to víc si můžete vážit lidí, kteří si ji pořídí. Budou to ti, kteří dokáží ocenit její nadpozemské schopnosti (ne, skutečně nepřeháníme) a schopnost jet rychle i tam, kde by to normálně nešlo. Ptáte se, proč si téhle dvěpade tolik vážíme?

Motor
Je to jednoduchý. WR prostě funguje – a funguje líp než jakákoliv jiná motorka v téhle kategorii. Hlavní podíl na tom má samozřejmě motor, který je jako soudek té nejryzejší zábavy. Otevřete ho a bavíte se. Pokud jste někdy pochybovali o tom, jestli takhle malý objem stačí na pořádnou zábavu, tak tady máte důkaz! Přehoďte přes Yamahu nohu a budete se smát. Ten prcek letí jako splašenej, kdykoliv ho naplno otevřete. Je hladový po otáčkách, chce se vrtět.
Přední kolo vyletí do vzduchu na první dva kvalty s lehkostí mnohem silnějších strojů a tohle je jedna z disciplín, kde WR naprosto exceluje. Jednou jsme o ní napsali, že takhle malý motor nemá právo jezdit takhle dobře, a za tím si stojíme pořá. Super je, že i přes tu radost umí jezdit pomalu, bez nutnosti dělání rambajsu. Proto jsme ji museli zařadit do rubriky nejlepších motorek pro začátečníky – protože umí oboje a to se počítá.

Podvozek
WR vás nevyděsí, navíc leckdy pomůže. Její jízdní vlastnosti jsou naprosto vychytané, dělá všechno s neuvěřitelnou lehkostí a jistotou. Podvozek je spíš sportovní, ale ani na špatný silnici vám nevyrazí řídítka z ruky. Tlumiče krásně odfiltrují díry a vy tak máte možnost se plně soustředit na svoji jízdu a hlavně správné ovládání motorky.
Nic vás tady nebude rozptylovat – budík je sice digitální, ale informuje pouze o nejnutnějších věcech. Není to na škodu, ale maličko nám tady chybí otáčkoměr. Z pohledu nováčka by se hodil, protože ne každý dokáže za začátku poslouchat motor tak, aby ho účinně využil.

Něco navíc
Na začátku jsme napsali, že WR není tak úplně praktická motorka, ale v tomhle ohledu se maličko opravíme. Jasně, není tady žádná ochrana před špatným počasím, pod sedlo se skoro nic nevejde a kvůli malé nádrži má mizerný dojezd. To jsou ale malé chybky na jinak téměř dokonalé motorce. Mít ji doma, vůbec bych se nebál používat ji každý den – třeba na cestu do práce.
Posez je hodně motokrosový, což znamená, že je pohodlný, i když vám jde všechen vítr do hrudníku. Sedlo je akorátně široké a má výborné polstrovaní, takže se ani při delší jízdě neprosedí. Ano, na ergonomii si dali v Japonsku záležet a je to znát. Takže sečteno a podtrženo – WR250 v motardové verzi X je parádní stroj, na kterém se výborně svezete, a hlavně se vám narvou do hlavy základní návyky, bez nichž by byl pohyb na silnici nebezpečný. Jakožto motka pro začátečníky má tahle Yamaha od nás pět hvězdiček.

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno