Yamaha XJR1300 Ronin od Motorrad Klein

10. února 2016 v 15:29

Autor: Jan "Somik" Somerauer
Fotografie: Motorrad Klein

Velikost textu: smaller normal bigger

Do projektu Yard Built se krom customových dílen zapojují aktivně také někteří dealeři Yamahy. V německém Dillingenu se povedlo moc pěkné XJR ...

Je pozitivní, že ve světě, kde je aktuální módou café racer, někdo pojal XJR jinak, sportovněji. Dominik Klein, majitel dealerství Motorrad Klein (web), se se svým týmem zapojil do projektu Yard Built Dealer Contest 2016 (najdete zde) a podle nás má jeho XJR velkou šanci na vítězství. U Kleina totiž poskládali celou řadu zajímavých komponentů a udělali to decentně a vkusně.

 

Už při prvním pohledu na motorku je jasné, že tady padlo nejen hodně tisíc euro, ale také hodně hodin práce. Motorka je sice jednoduchá, bez jakýchkoliv opičáren, ale zpracování vypadá 1A a navíc je tu pár technických prvků, které prostě práci dát musely. Začněme předkem – tady originální vidlici nahradila USD Öhlins FG48 uchycená ve frézovaných brýlích vlastní výroby. Ani brzdy nezůstaly původní, radiální Bremba jsou doplněny o radiální pumpu a spojkovou páčku Magura HC3. Velkou libůstkou jsou pak frézované ráfky Kineo s magickým výpletem. To vynikne především na zadku, kde je kolo letmo uchycené. O monoshocku víme jen, že byl na zakázku dělaný, původ kyvné vidlice bohužel neznáme (Poznáváte někdo? Ducati 996/998?).

 

Už tohle by bohatě stačilo, abychom mohli mluvit o zajímavém XJR, ale u Kleina šli dál. Motor zůstal beze změn, krom otevřeného sání a kompletního výfukového systému SC-Project. Zadní část a sedlo jsou vlastní výroby, nádrž zůstala v originále. Vše pak doplnila dvoudílná řídítka BKG, budíky Motogadget (použije ještě někdy někdo jiné?) a přední i zadní LED světla. Vše pak hozeno do závodních barev Yamahy. Motorka působí moderně, byť s prvky 80. let, a hlavně dynamicky. Mrzí nás, že u Kleina neudělali video, vážně bysme chtěli XJR slyšet s těmito výfuky. 


Hodnocení článku:
1 2 3 4 5

Sdílej

TwitterGoogleFacebookDeliciousLinkedinDigg

Fotografie

Diskuse: 8 komentářů

afro-r1 12. února 2016, 21:52 | 0 0

Tlumic
Skoda, ze neni videt uchyceni zadniho tlumice. Podle pravidel Yard Build se nesmi modifikovat hlavni ram.

BDM 11. února 2016, 11:40 | 0 0

Pěkné
Jen s tím nesmí na české STK.
A co naše stavěné motorky? Bude za nás někdo bojovat proti STK? Zastane se nás nějaký moto-časopis nebo sepíšeme petici na Motosalonu? Jinak si o našich stavbách můžeme nechat jen zdát.

BDM 11. února 2016, 11:40 | 0 0

Pěkné
Jen s tím nesmí na české STK.
A co naše stavěné motorky? Bude za nás někdo bojovat proti STK? Zastane se nás nějaký moto-časopis nebo sepíšeme petici na Motosalonu? Jinak si o našich stavbách můžeme nechat jen zdát.

Frankie 10. února 2016, 16:19 | 2 0

super
Dost bylo kafacu a az na motor to neni zadny retro. Tomuhle ja rikam poradna motorka ! Zatim asi nejhezci prestavba z XJR co jsem kdy videl. Nezlobil bych se, mit ji v garazi :-)

Petta 10. února 2016, 15:59 | 0 0

:::
Právě a z druhý strany je držák na kyvku Rizoma, takže by to mohlo sedět..

Somik 10. února 2016, 15:38 | 0 0

@Petta
Vidíš, to by mohlo bejt. Podobná si je a na HPM Kineo kola dělá. Dobrej postřeh, díky.

Petta 10. února 2016, 14:56 | 0 0

:::
Moc pěkná, ty Kineo kola jsou luxus. Kyvku tipuju z Hypermotard 1100.

... 9. února 2016, 21:06 | 0 0

Mega
To mu říkám raketa !!!!!


Přidat komentář:

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme, abyste se u nás cítili dobře, proto diskuse hlídáme a příspěvky, které jsou v rozporu s Kodexem diskutéra, mažeme.

TOPlist