Pořídit na našem trhu malé cestovní enduro s objemem pod půl litru nezvládnete. Trochu jinak to je v Bělorusku, kde tamní legenda Minsk nabízí na první pohled docela zajímavou motorku za příjemný peníz

Jeden by na první pohled řekl, že se díváme na novinku od BMW nebo Hondy, ale kdepak. Zas tak daleko na východě tahle motorka nevzniká. Internetem začaly běhat pompézní prohlášení: “M1NSK je zpět”. Ano, správně, mluvíme o běloruské fabrice Minsk známé také u nás, její motorky byly za totality k vidění i v Československu.

 

Internetové stránky běloruského výrobce vypadají docela nabušeně (minsk-moto.com), stejně jako nabídka sahající od archaických vzduchem chlazených stopětadvacítek přes moderně vypadajícího silničního čtvrtlitra až po tohle malé cestovní enduro. Firma se chlubí vlastní továrnou a vývojovým centrem, ale realita se nakonec ukázala trochu někde jinde. Každopádně model TRX 300i na první pohled zaujmout dokáže. Moderní kapalinou chlazený jednoválec o objemu 250 cm3 je vybavený elektronickým vstřikováním, výkon 26 koní není na čtvrtlitr úplně k zahození. 

 

Za povedený se dá označit design, který tak trochu připomíná cesťáky zmiňovaného německého a japonského výrobce. Ocenit se rozhodně dá velké plexi, padací rámy, trojice kufrů, kotoučové brzdy, digitální palubka, tohle všechno vypadá jako moderní motorka. S hmotností 155 kg (suchá) se to zdá jako ideální kousek pro začínající motocestovatele, obzvlášť s přihlédnutím k ceně necelých 3800 eur (lehce přes 100 tisíc korun). Navíc Minsk podpořil prodej TRX zajímavou cestou, trojice bikerů se s tímto modelem vydala na cestu po bývalých republikách SSSR (z Běloruska do Tajikistánu a zpět), která měřila přes 10 tisíc kilometrů. 

Až sem to vypadá jako zajímavý pokus běloruského výrobce o novou motorku, tak trochu bych to viděl jako inspiraci pro naši Jawu. Má to ale jeden háček. TRX 300i totiž není výrobkem Minsku, jde pouze o “přesamolepkovanou” motorku pocházející od čínského výrobce Zongshen, který ji pod označením RX3 představil na podzimním veletrhu CIMAmotor 2013. Pod různými názvy se dá potkat nejen na asijských, ale třeba také na jihoamerických trzích. Téhle habaďůry je trošku škoda, ale je fakt, že to není nic neobvyklého ani na našem trhu.

Foto: M1NSK

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno