Modely GS s dvouválcovou řadovou osmistovkou se objevily v nabídce BMW před pěti lety a velmi brzy se staly nejoblíbenějšími modely značky. Pro sezonu 2013 si pro nás v Mnichově připravili jejich inovaci

Novém modely poznáte na první pohled, kromě nových barev se změnily i tvary kapotáže obou modelů (offroadovější verze zůstává pod označením F 800 GS, silničnější se pak mění na F 700 GS). Nejvíce si toho všimnete u boční kapotáže, nádrže a předního blatníku.

 

Nejde však zdaleka jen o designový facelift, novinek je celá řada:

Motor

I nadále zůstává jádrem obou středních GS paralelní dvouválec s objemem 798 cm3. U F 800 GS zůstává beze změn, s výkonem 85 koní při 7500 otáčkách a točivým momentem 83 Nm v 5750 otáčkách. Jinak je to ale u silničního modelu – oproti F 650 GS má novinka s označením 700 (nenechte se zmást, motor má stejný objem 798 cm3) pár koní i Nm navíc díky přepracované řídící jednotce (75 k v 7300 ot./min. a 77 Nm v 5500 ot./min.). Spekulace o tom, zda se budou u nových modelů měnit i jednotlivé díly motoru po vzoru Husqvarny Nuda se nepotvrdily.

Brzdy

Brzdové kotouče i brzdiče zůstávají stejné, ale i tak se dočkáme dvou změn. Model F 700 GS bude nyní vybaven dvěma předními kotouči a oba modely pak v základní výbavě dostanou vypínatelné ABS.

Elektronika

Nově se nám do střední třídy dostávají trendy z maxiendur. Stejně jako u modelů R 1200 GS si nyní můžete k těmto strojům doobjednat elektronicky nastavitelné odpružení ESA a kontrolu trakce ASC.

Kokpit

Přepracovaná je palubka s novým displejem, který nabídne ještě více informací. Navíc bude možno doobjednat nabušený bavorácký palubní počítač. Jiné jsou také přepínače, které vypadají moderněji.

Světla

Blinkry a zadní svítilna dostaly nové kryty, v příplatkové výbavě navíc najdete položku LED. A s těmi to bude vypadat vážně parádně.

Ergonomie

Obě verze se dočkaly nového komfortnějšího sedla. Navíc bude díky velké poptávce možno doobjednat osmistovku s paketem pro menší postavy, kde bude snížený podvozek a vybranější sedlo.

 

Základní rozdíly mezi oběma modely

BMW F 800 GS   

 BMW F 700 GS

85 koní a 83 Nm

75 koní a 77 Nm

Teleskopická vidlice USD

Konvenční teleskopická vidlice

Paprsková kola

Litá kola

21-palcové přední kolo

19-palcové přední kolo

Hliníková řídítka

Ocelová řídítka

Výška sedla 880/850 mm

Výška sedla  820/790 mm

Pohotovostní hmotnost 214 kg

Pohotovostní hmotnost 209 kg

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno