Jako první představila v předvečer milánského veletrhu svoje novinky domácí Ducati. Dlouho očekávaná 1199 Panigale je venku…a není sama, kromě ní se byl představen Diavel Crono a krásná 848 EVO Corse

Asi netřeba spekulovat, která motorka byla před letošním Milánem nejvíce očekávána. O připravovaném superbiku 1199 Panigale se toho v motocyklovém světě našpitalo více než dost.

Po pěti letech vlády 1098 a její nástupkyně s dvěma jedničkami na začátku se dnes všichni dočkali. Dvějedničkydvědevítky, to je úplně nový design, nový motor, nová koncepce rámu, všechno je jinak.

A určitě nebudu přehánět, když řeknu, že nová Dukna opět posouvá limity. O motoru Superquadro jste si u nás už mohli počíst (zde), ale připomenu základní údaje – kapalinou chlazený dvouválec, 90°, 195 koní v 10 750 otáček a 135 Nm v 9.000 otáček za minutu. Už to samo o sobě je víc, než dost, ale výčet superlativ nového boloňského superbiku nekončí.

Pryč je legendární příhradový rám, který byl nahrazen hliníkovým monocoquem využívajícím maximálně motor jakožto aktivní prvek. Díky tomu a maximálnímu snižování hmotnosti jednotlivých prvků se Panigale dostala na neuvěřitelných 164 kilogramů suché hmotnosti. Motocykl je na první pohled stále větší, než většina konkurenční litry, podle technické tabulky je dokonce na rozvoru o 7,6 mm delší, než 1198. Nechybí ale možnost nastavení úhlu hlavy řízení.

Podvozek je další zásadní devizou novinky. Zadní tlumič je velmi neobvykle vyosen na levou stranu, v základní verzi jde o plně nastavitelný Sachs, na předku pak běhá upsida Marzocchi. Na trh jde ale zároveň také poladěná verze označená písmenem S, která jako první supersport přichází s elektronicky stavitelným podvozkem – Ducati Electronic Suspension složené z komponentů Ohlins (předek NIX 30, 43 mm, zadek TTX 360).

U eSka také najdete v příplatkové výbavě kolonku ABS. To ale pracuje pouze na předním kole a je nastavitelné v různých režimech, takže by stoppiesy neměly být problém. Brzdy samy o sobě exklusivní – Brembo Monoblock M50 s 330 mm disky.

Dnešním světem supersportů vládne elektronika a Ducati rozhodně nestojí opodál. Ve výčtu nechybí elektronicky ovládaný plyn ride-by-wire, elektronická antihoppingová spojka, nastavitelná kontrola trakce a také rychlořazení quickshift. No málo toho opravdu není. To vše budete ovládat pomocí velkého TFT displeje, sloužícímu jako palubka. Pure racing.

Samostatnou stránkou je design motocyklu. Ten působí velmi futuristicky, především díky “nafouklým” křivkám a použití LED diodových světlometů a blinkrů (ty jsou umístěny v zrcátkách, která jde snadno sundat pro použití na okruhu). Poprvé se u Ducati objevuje také výfuk pod motorem. Na fotkách to nevyzní, ale na vlastní oči vyniká Panigale úžasnými detaily.

Kromě zmiňované základní verze a upraveného eSka se na trhu objeví také Ducati 1199 Panigale S Corse, která bude mít navíc ještě titanový závodní výfuk, data recordingem a úchvatným lakem Tricolore. Přesné ceny na českém trhu zatím nevíme, ale v Evropě by se měla základní verze prodávat kolem 18 tisíc Eur (cca 450 tisíc Kč), nabitá verze S pak za 23 tisíc Eur (cca 575 tisíc Kč).

Kromě Panigale představila Ducati na milánské konferenci také dvě luxusní verze současných modelů. První je nádherná 848 Evo Corse s karbonovými díly a tříbarevným lakováním, druhým potom Diavel Cromo s retro nádechem – chromovými detaily, prošívaným sedlem a retrolakem.

Technickou tabulku nových modelů (bohužel jen v italštině) najdete na tomto odkazu.

Foto: Ducati

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno