KTM vzala útokem třídu naháčů a v Miláně představila hned tři modely, které mají jediný úkol – pobavit svého pilota. Malý Duke 390 přesně vyplňuje mezeru mezi dvoustovkou a velkou 690kou, nový 690 Duke R je přiostřená verze zábavného jednoválce a prototyp Super Duka R je něco, z čeho jsme si kecnuli na zadek.
Duke 390
Malý Duke má všechno, co by zábavná motorka měla mít. Dostatečný výkon, slušnou zásobu točáku, extrémně nízkou váhu a malé náklady na provoz.
- motor o objemu 375 cm3 má 44 koní při 9 500 rpm
- fantasticky nízká váha – pouhých 148 kg plně natankovaná 10,5 litry paliva
- velmi pevný rám z ocelových trubek, zadní kyvka z litého hliníku
- 43 mm USD vidlice WP
- vypínatelný systém ABS už ve standardní výbavě
- cena by neměla přesáhnout 5000 eur
Duke 690 R
- čtyřtaktní jednoválec se 70 koňmi při 7500 otáčkách
- anti-hoppingová spojka ATPC
- USD vidlice WP jsou plně nastavitelné, včetně zadního centrálu
- 4pístkový třmen Brembo poslední generace včetně ABS
- lehká kola
- padací protektory ve standardu
Super Duke 1290 – prototyp
Nový Super Duke 1290 přijde na trh na podzim příštího roku, KTM nám v Miláně ukázala zatím jeho funkční prototyp a podle toho, co jsme viděli, to bude absolutní peklo a nový Super Duke je žhavý kandidát na nejděsivější naháč všech dob!
- základ motoru je ze superbiku RC8 R se systémem drive-by-wire
- objem motoru podle KTM: “více než kdy jindy…”
- výkon a točivý moment: “hodně, hodně moc…”
- elektronika: ABS a kontrola trakce, detekce wheelie a stoppie
- maximální rychlost: “záleží na odvaze jezdce…”
- plynové vidlice WP
- hliníkové ráfky se slick pneumatikami
- váha by měla být extrémně nízká
Foto: KTM