Jaká bude civilní verze šílené H2R představené před měsícem v Kolíně? Tak zněla nejčastější otázka před tiskovou konferencí japonské Kawasaki.

Ninja H2

Civilnější verze, a stejně pořád neuvěřitelný zvíře. Ninja H2 totálně přeorala hodnotový žebříček litrových motorek a my zůstáváme dál stát s němým úžasem. Pořád je tu ten kompresor, pořád tu jsou tvary, které jako by byly vyřezány do motorky mírně neurotickým robotem. Čtyřválec bude s náporovým sáním kopat do zadního kola silou 207 koní, a to někde na hranici 11 000 otáček. Rám je prostorový svařenec z trubek, zadní kyvná vidlice využívá efektního jednostranného zavěšení, přední odpružení je zajištěno dvěma nastavitelnými tlumiči KYB AOS-II racing o průměru 43 mm. K dispozici jsou samozřejmě i všechny myslitelné elektronické asistenty, včetně kontroly trakce, brzdového systému KIBS nebo rychlořazení. Dvě neobyčejné libůstky, které vás trknou při prvním přímém kontaktu – elektronicky řízený tlumič řízení Öhlins a ergonomicky řešená sedačka, která vám na téhle raketě doslova zafixuje zadnici.

 

Z300

Máme rádi model Kawasaki Z800, protože má něco do sebe, je hezký a šikovný na silnici zároveň. O to víc nás těší zpráva, že v Evropě konečně získá tento naháč menšího sourozence. 39 koní řadového dvouválce bude pastvou pro majitele řidičáků A2. Budete se bavit, budete blbnout, budete se učit opravdu dobře zatáčet. Motorka pro mladý kluky a holky s hodně dynamickým designem. Baví nás 168 kg váhy se vším všudy, jistá jezdecká pozice v pevném sedle a celkem si troufáme tipnout i skvělé vyvážení váhy, kdy nebudete mít nikdy pocit, že se s motorkou perete. Brzdný efekt velkého 290mm kotouče postačí, neopomíjejte, coby nováčci, ani ABS. 

 

Ninja 250SL/Z250SL

Kawasaki představila v Miláně dvě nečekané variace na své již existující modely. Kapotovaná Ninja 250SL a nahá Z250L zaujaly především novým trubkovým rámem, který ve spojení s jednoduše efektním tlumením dává tušit jasně nasměřovanou filozofii – lehký a velice snadno ovladatelný podvozek stroje pro nejširší vrstvy. Ve spojení s dvouválcem o střízlivé síle 28 koňských sil (obě varianty shodně) rovněž ideální motorky pro mladé. Stačí si jen vybrat, zda dáte přednost kapotované se sportovnějším posazem, nebo naháči s agresivní přední kapličkou.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno