Dlouho očekávaný naháč ze superbiku S 1000 RR je konečně tady. Má 160 koní, 112 Nm a možnost semi-aktivního podvozku. Nové je i cestovní RT, které převzalo vodou chlazený boxer z GS a chlubí se novým designem.

S 1000 R


Čekalo se na něj dlouho a konečně je tady. BMW servalo kapoty ze své superbikové rakety a představilo nahatou zběsilost v podobně S 1000 R. Základ je jasný – čtyřválcový řadový motor byl pro potřeby naháče maličko umírněn, ale pořád má macatých 160 koní a 112 Nm.

Do 7500 otáček má dokonce o 10 Nm víc než superbike RR. Vyšší točivý moment byl dosažen jinou elektronikou, ale i poctivou motorářskou prací v podobě jiných vaček a hlavy válců. Motorka váží 207 kg v pohotovostním stavu.

Elektronická výbava obsahuje ASC (automatická kontrola stability), závodní ABS a výběr ze dvou jízdních režimů Rain a Road. Mód PRO bude k dispozici volitelně a bude zahrnovat závodní kontrolu trakce DTC, která bude spolupracovat s několika gyroskopy.

Zajímavou možností je vybavení semi-aktivním podvozkem DDC, které jsme viděli na superbiku HP4 a cestovním enduru GS. Nový je i digitální displej s analogovým otáčkoměřem, což musíme pochválit. Nechybí tady ukazatel zařazené rychlosti nebo laptimer. V sérii dostanete i tlumič řízení a zajímavým detailem je hliníková nádrž, což je v této kategorii unikátní. Výborným nápadem je tempomat a vyhřívaný hefty!


R 1200 RT


Nové RT posunulo cestovní motorky o pořádný kus dopředu. Pro rok 2014 dostalo vodou chlazený motor, který má 125 koní a 125 Nm v 6500 otáčkách. Aby bylo cestovní ještě příjemnější, motor má delší kvalty a tím drží otáčky co nejníže.

Automatická kontrola stability ASC a dva jízdní režimy jsou ve standardu, ale volitelně bude k dispozici i režim Pro, který obsahuje o i asistent pro rozjezdy a zastavení v kopcích. Zajímavou novinkou je asistent řazení Gear Shift Assistant Pro, který umožňuje řadit nahoru a DOLŮ! bez vymáčknutí spojky, jako to mají některé závodní motorky.

Podvozek je opět podporován elektronicky nastavitelnými tlumiči ESA, změn se dočkala i ergonomie pro ještě pohodlnější cestování. Novinkou jsou přední světla z LED diod, které mají funkci denního svícení. Budíky jsou multifunkční z TFT displeje a integrují veškeré elektronické systémy. Modernějšího a jednoduššího ovládání se dočkal i audio systém.

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno