Pět dní v sedle Hondy Crosstourer – 1600 ujetých kilometrů, báječné prostředí jesenických hor a hlavně pohodová partička lidí, kteří mají rádi svý motorky. Taková byla Honda tour 2012.

Co je Honda Fest? Více než stovka lidí, kteří se jedou bavit tím, že budou jezdit na svých motorkách. Honda si své zákazníky považuje, takže je připraven hotel, hromada doprovodného programu a hlavně tři pečlivě vybrané celodenní trasy – podle kterých nakonec celá akce získá i svůj název. Honda Fest „3 dny v sedle“ Jeseníky Červenohorské sedlo 2012.

Kde jsem se tam vzal já

Přijel jsem na pozvání Hondy a jsem moc rád, že jsem si to dal. Ježdění po horách bylo hodně dobré, musím uznat, že okolí Jeseníku, Hanušovic, Šumperka je doslova prošpikovaný zábavnýma a čistýma silničkama, takže tady se dá jezdit až do aleujááá. Zlatorudné mlýny, rozhledna na Biskupské kupě, Praděd, Velké Losiny, pevnost Hůrka, hrad Kolštejn – je toho tady tolik, pořád je objevovat. Turisticky, ráj…

Co bavilo nejvíc?

V každý podvečer jsme seskupily testovačky a účastníci akce si mohli ozkoušet všechny letošní motorky od Hondy na vlastní kůži. Zájem byl samozřejmě o všechny, ovšem největší rvačka byla samozřejmě o GoldWinga. Nedivím se. Stejně jako my v redakci, i tady si ti kluci a pánové plnily své sny. Svezení na GoldWingu je prostě „něco víc“ a podle nadšení v očích všech okolo mi bylo jasné, že sej všem bude o téhle úžasné motorce ještě dlouho zdát…


Na čem jsem jel?

I s přesunem z Prahy a s testovacími jízdami najel Crosstourer za 4 dny cca 1600 kilometrů. A první dojmy? Myslím, že ta nehlavnější otázka je nasnadě hned na úvod. Povedlo se tedy Hondě zacílit na onen velice lukrativní segment trhu, který je nyní okupován hlavně německým GS?

Odpověď bude jasná. Ze všech motorek, které se v poslední v tomhle segmentu vyrojily, je to právě Crosstourer, před kterým by se měli mít mnichovští nejvíc na pozoru. Nová Honda je vážně skvělá (test Motohouse 5/2012), přesná, pevná, dává jistou v zatáčkách a ježdění na ní je neskutečný potěšení.


Užíval jsem každý metr, jezdec se vůbec nepere s žádnou váhou, všechno správně vyvážený, nevěřil bych tomu, ale ve správným oblouku se lze i škrtnout stupačkou. Pro zatvrzelé cestovatele jsou tu i jedny z nejlepších (a nejelegantnějších) kufrů, co jsem kdy na motorce zažil.

Potěšila i spotřeba, která se i u tak velkého motoru dokáže udržet mezi pěti a šesti litry. Tuhle motorku budou její majitelé milovat. Osobně jsem si jen tentokrát nepotýkal s DCT, ačkoli už jsem několikrát psal (u jiných motorek od Hondy) že mi ten automat sedí, tady jsem se s ním jednoduše „nepotkal“. Ne, že by fungoval špatně, ale prostě jezdím trochu jinak, než si v tomhle případě motorka myslela 🙂

Ale ani tohle nemohlo udělat mráček nad mojí spokojeností, jak s motorkou, tak s akcí jako takovou…

Za rok zas?
Snad ano. Po závěrečném společném focení voněla ve vzduchu spokojenost všude a vedení Hondy slíbilo, že pokud to bude trochu možné, bude akce za rok zopakována. Já byl letos prvně a hodně moc doufám, že to nebylo naposledy. Je fajn být alespoň na několik dní členem tak skvělé, pokojné a sehrané rodinky.

…aktuální informace hledej na webu Hondy ČR

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno