Kawasaki všem vyrazila dech naprosto šokujícím modelem H2R, který má 300 koní a přeplňovaný motor kompresorem. Zapomínat bychom ale neměli na omlazené Versyse v obou objemových kategoriích.

H2 R

Asi nemá cenu řešit to, který výrobce na sebe na Intermotu strhnul největší pozornost. Kawasaki nás dlouhé týdny před výstavou pečlivě masírovala ukázkami největší pecky letošního podzimu a teď už konečně víme, jak vypadá nejbrutálnější sériová motorka světa. Jmenuje se H2 R a jde o nehomologovaný okruhový speciál, který rozcupoval všechno, co jsme dosud o motorkách věděli.

Když pomineme tu záplavu karbonových křidélek a šílených tvarů, jde hlavně o tohle – tuhle bestii pohání kompresorem přeplňovaný čtyřválcový litr o výkonu – a teď si neděláme srandu – 300 koní! Do provozu schválená verze přijde za pár týdnů a bude mít něco málo přes dvěstě kobyl. Zákulisní informace mluví o točivém momentu z říše snů, který bude navíc k dispozici už od nízkých otáček. Naprosto skvěle vypadá do zelena vyvedený trubkový rám, letmo uložené zadní kolo a brzdy nejvyšší specifikace.

Celé to bude krotit vyspělá elektronika, která je u takové nálože prostě potřeba. Cena je taky z říše snů – počítejte s účtenkou kolem jednoho a půl milionu korun. Kawasaki tvrdí, že tahle mašina předefinuje motocyklový svět a podle toho, co jsme viděli a slyšeli, jim docela věříme. 300 přeplňovavých koní, chápete to??? Strašně moc se chceme projet, můžete to někdo prosím zařídit…?

 

Versys 1000 a 650

Cestovatelé, zbystřete. Kawasaki posílá do světa i oba omlazené Versyse. Nová kapotáž, lepší aerodynamika a deklarované lepší jízdní vlastnosti. Litr se čtyřválcovým motorem 1043 kubíků nastavitelným podvozkem, kontrolou trakce a řadou dalších vychytávek (nová antihoppingová spojka, jiný hliníkový rám nebo 43mm USD vidlice), vypadá na první pohled výrazně štíhlejší než jeho předchůdce.

Chválíme změnu designu – tady byla vážně potřeba. Starý litrový Versys vypadal tak trochu jako nabouraná tramvaj, u novinky je mnohem líbivější přední kapota. Už minule jsme chválili čistý projev řadového motoru a chuť si brát otáčky, na tomhle se u novinky nic nemění. Tohle je stroj pro lidi, kteří si chtějí užít jemnost čtyřválce spojenou s pohodlím velkého cestovního endura.

Malá šestpade s posíleným řadovým dvouválcem má taky nový design předku a nastavitelný větrný štítek. Lepší by měly být i brzdy. O delší dojezd se postará o dva litry větší nádrž, jednoduchým otočným ovladačem teď pohodlně změníte charakteristiku podvozku. Na výborných jízdních vlastnostech se nic neměnilo, takže 650ka bude pořád patřit mezi motorky, se kterými se budete ohromně bavit.

Foto: Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno