Rakušané pozvedli oranžovou vlajku hodně vysoko. Na jejich stánku se představila tvrdá konkurence pro německé GS a také novinka v podobě elektrických Freeridů

1290 Super Adventure

Prosíme klid – přichází zabiják baworáckého GS. KTM udělala přesně to, co měla. V novém Super Adventuru má podle nás opravdový poklad, protože tohle budou chtít zákazníci, kterým německá unifikovanost leze krkem, ale přesto jsou okouzleni schopnostmi největšího Advika. Tentokrát nebudou stačit suchá čísla, i když tady jsou rozhodně dramatická – lehce umírněný motor ze Super Duka R, 160 koní, 140 Nmtřicetilitrová nádrž. K tomu nekompromisní pohodlí podpořené nastavitelným štítkem, ohromným sedlem a bezpečnostními systémy, ze kterých až rozum přechází. Super Adventure má úplně nové semi-aktivní odpružení WP, kontrolu stability MSC s integrovaným ABS a gyroskopy monitorující naklonění motorky, několikastupňovou kontrolu trakce, tempomat pro příjemnější delší přesuny a vyhřívané hefty se sedlem. Zajímavou novinkou jsou adaptivní světla se svícením do zatáček, které jsou v základu. Jako možnost doplňkové výbavy jsou k dispozici asistent rozjedu do kopce nebo motorová brzda. Samozřejmostí je spousta doplňkové výbavy, ale nás daleko víc rajcuje to, že tohle bude i motorka na nefiltrovanou radost za řídítky.

 


Freeride E-XC, SX, SM

Šuškalo se o tom už dlouho, ale teď je to realita – představujeme vám první elektrické řadu od KTM, tedy enduro, krosku a supermoto. Tuhle továrnu na bezhlučnou radost pohání synchronní elektrický motor o maximální výkonu 16 kW (21,5 koní) a tím pádem splňuje legislativní předpisy pro řidičáky A1. Blbnout tedy budou moct už šestnáctiletí. Baterie má kapacitu 2,6 kWh a měla by vydržet na jednu hodinu ekologicky nezávadné zábavy (pokud ovšem odhlédnete od faktu, odkud se proud ze zásuvky bere…). Určitě víte, jak vypadá lithium-iontová baterka ve vašem telefonu. Freeride E jich má 360 a za 80 minut nabíjení budou plné. Díky elektropohonu není zapotřebí žádná převodovka, ani spojka, takže na jejím místě je teď zadní brzda, což ulehčuje ovladatelnost. Nemáme vůbec strach, že by Freeride nešel na zadní – veškerý točivý moment motoru je totiž k dispozici už od volnoběhu. Kola a podvozek se samozřejmě liší dle modelu, brzdy u všech radiální čtyřpístky na předku. I přes nezanedbatelnou váhu bateriového packu se podařilo hmotnost připravené motorky udržet pod 110 kg. Tohle bude vážně moc zajímavý svezení. Ovšem ne zadarmo, cenovka všech tří modelů leze přes třista tisíc.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno