Modelová ofenziva italské Husqvarny pod taktovkou BMW, pokračuje. A opět jde o silničními modely s německými motory

Tentokrát v továrně ve Varese sáhli po jednoválcové šestsetpadesátce, kterou BMW používá pro svoje modely G 650 GS a G 650 GS Sertao. A stejně jako Němci, udělali i Italové na jednom základu dvojici motorek s tím, že jedna bude primárně určena na silnice (Strada) a druhá počítá s použitím také mimo asfalt (Terra).

 

Motor byl pro použití v Huskách poladěn na 58 koní v 7250 ot. a 60 Nm v 5750 otáčkách. To tedy znamená nárůst výkonu o 10 kobyl oproti BMW. Podle Husqvarny byl motor značně upraven, aby splňoval požadavky na sportovnější svezení. Jiné jsou písty, vačky i hlavy, plus kompletní výfukový systém.

 

Sportovnějším požadavkům bude vyhovovat také podvozek, kdy přední kolo vede obrácená vidlice za zadní pak centrální tlumič. Obojí se může pochlubit slušným zdvihem 190 mm. Motor je pak umístěn v ocelovém páteřovém rámu. Obě verze se liší především použitými ráfky. Zatímco Strada vyráží na litých o velikostech 19“ u obou, Terra má vpředu 21“ a oba ráfky na drátech.

 

To ovšem není jediný rozdíl mezi Terrou a Stradou. Lehce se liší také kapotáž, jiná je přední partie. Zatímco Strada dostane ABS v sérii, u modelu Terra bude pouze jako volitelné příslušenství. Lehce se liší také hmotnost – pohotovostní u Strady 168 kg a u Terry 165 kg (resp. 166 kg s ABS).

 

Uvedení modelu TR650 není zas až takovým překvapením, Husqvarna ho avizovala už na podzim, kdy představila fotografie konceptu Husqvarna Concept Strada (info zde). Ve stejnou dobu se pochlubila také s úžasným konceptem scrambleru MOAB (info zde).  Tak snad se brzy dočkáme i jeho!

Foto: BMW Group

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno