Jednoho dne BMW zavolalo úspěšnému závodníkovi a ještě lepšímu staviteli unikátních motorek Rolandu Sandsovi a poprosilo ho, jestli by nesestrojil koncept, který by se uklonil legendárnímu modelu R 90 S. Roland souhlasil a postavil tohle!

Rolandova unikátní stavba je oslava devadesátého výročí motorek BMW a pocta mašině, ze které se za čtyřicet let své existence stala legenda.

Původní R 90 S bylo první BMW, které mělo přední kapotáž a dokázalo jet přes 200 km/h. Zachovalý model na veteránských burzách jenom těžko seženete pod 300 tisíc korun. Motorka byla úspěšná i při závodech a posbírala celou řadu trofejí a cen.

 

Základem konceptu je nádherně upravený vzducháč R 1200, ale motor není zdaleka tím hlavním, o co při stavbě šlo. Mašině dominuje úchvatný design, který odkazuje na původní čtyřicet let starou motorku, ale díky citlivému zásahu studia Roland Sands Design dostala zcela novou podobu.

Přední kapota vypadá klasicky, ale má v sobě integrované moderní světlo a pokud se podíváte na podvozkové komponenty, jde o naprostou špičku. Pokud má někdo pochybnosti, zda se současné díly hodí do klasické koncepce café racera, taky má jasný důkaz, že ano.

Plynové tlumiče Öhlins jsou sami o sobě umělecký dílem, stejně jako monoblokové brzdy Brembo. A ta zadní kyvka, to už hraničí se sexem… Podle nás je tohle jedna z nejpovedenějších staveb, které ze studia Roland Sands Desing vyšla a něco podobného bychom rádi viděli v sériové výrobě.

 

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno