Nebylo snad člověka v redakci, který by se netěšil na první svezení na téhle novince. Motorka doslova dýchající jednoduchostí, grácií a stylem. První metry na BMW nineT byly pro každého z nás skutečným svátkem. A tady předáváme své první dojmy.

Je úchvatná. A zároveň i skvěle vystavěná. Už od prvního nasednutí pochopíte, jak a pro koho byla vymyšlená. Zadek trochu nahoře, ale ne tak, aby byla pozice nepříjemná, k tomu doširoka rozevřené ruce, aby měl člověk nad motorkou rozhled, a pevně zapřená kolena. Je to opravdu skvělé a přirozené, všechno tady do sebe zapadá – retro, které je ve svém nitru ale sakra moderní, promyšlená a zvladatelná motorka.

FIRST RIDE: očekávaná BMW R nineT 

Další pohlazení po rozpálené dušičce přijde hned na prvním rozjezdu. Motor má sílu, ale není hrubý. Jde skvěle a semišově za plynem (kdo ví, okamžitě pozná klasický vzduchem chlazený boxer), tahá vás dopředu a je jasné, že nineT je přesně na podobný druh jízdy napřevodovaná. Je to městská motorka pro radost. Nechybí ani drobná porce vibrací, které umí boxer dokonale. Co jediné zkritizujeme, je fakt, že tento konkrétní model má otevřený výfuky a zvuk je sice paráda, ale bohužel tu dunění v přilbě jede na frekvenci, která je po chvíli zkrátka otravná, tady to bude chtít chvilku ladění nebo zašpupontovat tlumivkami.

FIRST RIDE: očekávaná BMW R nineT 



Podvozek. Lítáme povětšinou po městě. Všechno naprosto v pořádku. Jak již bylo řečeno, pilot má nad motorkou naprostou kontrolu, nineT má skvěle široký rejd, všude se vejdete, všude se otočíte. Tlumič řízení pod řidítky pak reakci předních USD vidlic převzatých ze superbiku RR ještě vyhladí. Somik si stěžoval na jejich zbytečnou tvrdost, zbytku redakce ale přišla jejich tuhost akorátní vzhledem k tomu, že tohle BMW dokáže i řádně upalovat. Brzdy jsou naopak jedovaté, mají sice ABS, ale i tak bychom si troufli tvrdit, že leckteré nováčky trošku postraší.

 FIRST RIDE: očekávaná BMW R nineTFIRST RIDE: očekávaná BMW R nineTFIRST RIDE: očekávaná BMW R nineT 

Dvě negativa: Spolujezdec je nouzovka. A cestování v chladu (a že si ho teď užijeme) na delší trať je zkrátka bolavé. Na nineT hodně fouká, nikam se nechováte a co poryv větru, to pořádná rána… Ale na druhou stranu – kdo chce, aby na něj nefoukalo, ať jezdí autem 🙂

 FIRST RIDE: očekávaná BMW R nineT

Dál už pak ale jenom samá pozitiva. Ta motorka je nejenom nádherná a charismatická, ale také hravá, přesná a příjemná. Kdekoli zastavíte, jste centrem pozornosti. Kdykoli ráno přijdete do garáže, máte pocit, že tam na vás čeká kus poctivého železa. Ne, opravdu už se ani trochu nedivíme, že je o ní takový zájem, tahle se BMW vážně povedla!!!

 FIRST RIDE: očekávaná BMW R nineT

Foto: Karel Táborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno