Nestává se tak často, aby „rychlejším jedincům“, jako jsme my, zůstala v hlavě motorka, která jede jenom sto čtyřicet, má v sobě jednoválcovou dvěpade a koupíte ji do sto tisíc. A přece, jedna taková se našla. Novýmu YBRu se povedla skoro nemožná věc…

No tak já si ji, ty gaunere, teda vezmu,” pravil Karda s lehce rozpačitým výrazem ve tváři, když jsem mu právě ze stolu sebral klíče od Haryka. Malá dvěpade od Yamahy a takovej pořízek – dost nezvyklá kombinace, jen co je pravda. Nedá se ale nic dělat, chtěl jsem to H-Dčko taky zkusit, takže na Jendu „zbyla” právě jen tahle prťavoučká motorka.

Před redakcí mu pěkně zamávám, ušklíbnu se a nemůžu se dočkat, až mi bude večer volat, ať okamžitě navalím tu čoprovskou prdlavku, protože tohle ho zkrátka neuveze, jednoduše tu jeho „velikost” nezvládá. Jaký je ale moje překvapení, když se mi na stole u večeře rozdrnčí telefon a v něm vysmátej Jenda: „Hele, to je paráda. Ono to jede, a pěkně! Sem to hnal po dálnici sto čtyřicet, chápeš to? Takovej záprdek a maže to jako splašený. Ty předkopnutý stupačky s třášněma si klidně nech – tohle si budu taky užívat.” S otevřenou hubou pokládám nokii a už mi ani trochu nechutná…

Nedá mi to, druhej den nakopnu H-D a razím za Kardou do Městce udělat pár fotek – pojedeme si spolu někam zabublat. Zastavím u garáže, Honza už tahá to nevinné děťátko ze vrat. „Tak už se přestaň ofrňovat a nasedni,” směje se. O. K., tak na křehkou YBRku teda lezu i já.

Je maličká

Už na první pohled je to jednoduchá motorka. Nikde žádný zbytečný cingrlátka, prostě funkční strojek a řekněme si to popravdě – rozpočtová mašina. Všem se ale líbí, tak co bych se ofrňoval. Je sice malá, ale když na ni sednu, tak je celkem pevná. Žádný kecnutí v tlumičích nebo nějaký pocit křehkosti. Jak říkám, dobře postavená cácorka. Brknutí o startér a jednobuch se pode mnou okamžitě roztočí. Je znát malý objem, ale žádná prdlavka to není. Klapnu tam jedničku a už to frčí. Jednadvacet koní sice není žádná závratná cifra, ale motor si otáčky bere s radostí a oproti podobným levným dvackám z něj nemám dojem, že by měla nastat dušnost nebo naopak závrať.

Dvěpade je zkrátka pro každýho. Krátký kvalty tam padají s lehkostí, a vy si tak můžete každou jízdu i docela v pohodě užívat. Výkon je hezky progresivní, se znatelným zátahem v horní polovině otáček. Všechno je ale jemný jako samet. Možná bych se nebál povolit legální objem dvěpade už od šestnácti let, tahle mašina mě přesvědčila, na čtyřtaktní stopětadvacítce je to totiž na běžný silnici občas i dost o kejhák (víc jak kilo z žádný stejně nevyždímáte), takže každý rychlostní závod s kamionem skončí rozpačitě – a hádejte, kdo komu může ublížit snáz.

Je hravá

YBRko je ale právě v tomhle jiný. V klidu se rozmotá na sto třicet a tuhle rychlost si udrží i do táhlejšího kopce. Karda říkal, že jak jel z redakce domů, tak ji držel u krku celou dobu (80 kiláků) a po nějaký půl hodině už bylo znát, že se jádro pořádně prohřálo a výkon lehce povadnul – to bude asi taková malá daň. Důležitý ale je, že už nikde nebrzdíte provoz a nemusíte se smrtí v očích předjíždět naložený tatry.

Motor je zkrátka pecka, o tom žádná. Dost nás překvapilo, že je krmený vstřikováním a ne klasickým karbcem. Odpadá tak nutnost pobídnout při studeným startu motor manuálním sytičem nebo otravný vypínání benzinu. Taková maličkost, ale je to zkrátka fajn. U takhle levný mašiny je to příjemný zjištění. Je vidět, že továrna sice chtěla ušetřit, ale ne za každou cenu. Moc hezký jsou i dva klasický budíky a nechybí tady ani palivoměr nebo hodiny.

Dávám si pár průjezdů po městě a musím chtě nechtě konstatovat, že se tahle motorka hodně povedla. Ovladatelnost je parádní a někde v ucpaných ulicích metropole bude diktovat. Řidítka nejsou nijak široký, takže se všude vejdete a díky lehkému řízení budete zařezávat stojící auta jako po másle – na cestu městem do práce ideální motorka!

Co Karda?

Můj počáteční údiv (a předtím ještě obavu) z téhle motorky už vlastně vypsal v úvodu Carlos. Co tedy přidat? Mám rád, když z motoru cítíte radost z pohybu a chuť po otáčkách… to jsem tady našel. Je to svěží, lehké – k tomu ještě přidejte nízkou váhu a docela solidní ovladatelnost, co víc by si mohl člověk přát. Jako majitel poměrně širší postavy jsem navíc s radostí kvitoval i dostatečný prostor pro jezdce – široká nádrž, pohodlné sedlo, žádná prťavá miniřidítka. V čemž je právě podle mě největší síla tohohle kolibříka. „Motorka pro všední den” – asi tak nějak bych ji souhrnně nazval…

Šup pro ni

To bude ale asi jediná pruda na týhle moc povedený motorce. Bavila nás i velká nádrž (19,2 l), která stačí na víc jak 400 kilásků. Spotřeba je fajnová a nikdy nepřeleze pětilitrovou hranici. YBR 250 se bude dobře hodit do autoškol nebo na každodenní dojíždění do práce. A taky pro staršího pána, který by rád něco pěknýho, kvalitního, a nechce žádnou vraždu. Tohle bude přesně pro něj. No a pro mlaďase to bude taky paráda. Škoda jenom, že se na ní nemůže od šestnácti, to by byl prodejní trhák. Za sto tisíc by mizely ze showroomů rychejc, než Franta Procházka s ukradenou půlmiliardou 🙂

Kompletní test si můžete ve formátu PDF stáhout ZDE.

 


 

Foto: Honza Karásek

3 KOMENTÁŘE

  1. V sobotu si ji převezmu, 23t km, lehoučká, svižnější a solidnější než UM Scrambler Renegade 125 (11kw) a nezatížený velkou váhou 175 kg a výkonem 37kw nabízený právě s rozpaky prodaným dobrým náročným partákem Kawa ER-5.

  2. Cskcfbdvak. S sk svdk sk s sks dks. K dc
    Kcs skcd s. Ssvoadbek dvhek a o fbdvek shos iosfsodvd. Oscehwevrhosc. ACOs k.
    Kcskcs he. Dcwk dvrosfdksvhw o avdvkdv
    Kdcskcsvdkdgbrovdo. Kcdvcskskscdkcs k
    Kcskcsvdfwocscdcf. Scroscwfdoc kcs. Dk
    S sks fbsoscdkscfv. K sssfdksgek. Scekso
    Dbeflscsdlscwlqcdfdfdodgrhehkdvwo af

  3. Cfosvhrvlw. Ow level dggrhs. Ocegro ow
    O dhkscdk r. Oerhtos k egg wo eooifckw
    Kecdk sk sk dghros woxerggbtbe. LEGO’s
    K s dcevowcsos. Os skcskcs dvfo Owerri
    Kcdk eggnogs evtow. Oscgos dkscdhe. I
    O dcdkweebgos doss dossgrrgoa. Ksce j
    Ka soodhhedhgtao. K s sk dcdk Debo ig
    Lax dks fkdcdkoeebtks doefrhhthtbbr. Ke

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno