Projekt Yamaha Yard Built pokračuje! Tentokrát dostali zadání přestavět sériovou XJR1300 pánové z italské dílny Deus Ex Machina. Máme jedinečnou možnost porovnat jejich styl s dánskými Wrenchmonkees

Yamaha se do customového světa pěkně opřela a díky tomu se nám to začíná rýsovat zajímavý souboj. Nejprve jsme se dočkali již dvou ročníků projektu Hyper Modified, kdy si to pánové Sands, Lazareth a Walz rozdali na téma V-Max a T-Max (články zdezde). Jednomu by se zdálo, že už to samo o sobě je dost, ale Yamaha jde ještě dál. Vloni spustila další customový projekt Yard Built, do kterého zapojuje další dílny. Ty mají za úkol připravit prodejní kity pro sériový motocykl, konkrétně XJR 1300.

 

Deus Ex Machina (web) rozhodně patří k významným jménům customové scény, jejich pobočky v Austrálii, Americe, Indonésii a Itálii pustili do světa nejednu zajímavou motorku, většinou oldschool. Yamaha si pro tuto spolupráci vybrala Alessandra Rossiho a jeho milánský tým. Ti se tak mohli nepřímo postavit dílně Wrenchmonkees, která ukázala svoje XJR vloni na podzim (zde).

 

A co se na XJR v podání Deusu, tedy Project X, změnilo? Jako první šel na řadu podvozek – na předku plně stavitelná vidlice s TiN technologií, na zadku dvojice stavitelných tlumičů, oboje od Öhlinsu. Přední brzda a spojka dostaly radiální pumpy Brembo.  Lehká kola Marvic Streamline jsou nejen parádní, ale pomůžou jízdním vlastnostem. Totéž si troufneme říci o titanových svodech a koncovkách Leo Vince.

 

Pracovalo se samozřejmě také na designu, nádrž a sedlo se zadní partií pochází z vlastní výroby. Přední světlo je od Helly (model Rallye 3000), budíky od německých Motogadget. Velmi zvláštní je lakování, které dává vyniknout broušenému hliníku a při pohledu z různých úhlů mění barvenost od černé až k tmavé oranžové.

 

Nechali jsme se inspirovat motocykly z vytrvalostních závodů 70. a 80. let s tou jejich štíhlostí. Zároveň jsme chtěli zdůraznit agresivní buldočí postoj, který XJR má, proto jsme dali širší řídítka a hodně jsme pracovali s hliníkovým plechem a tvary. Jsme rádi, že jsme mohli vzdát holt legendě, jako je XJR a zároveň nás těší, že jsme měli příležitost pracovat se špičkovými firmami jako je Öhlins, Brembo nebo Leo Vince.“, říká k Project X Alessandro Rossi.

Co bude dál? Dá se předpokládat, že toto není poslední XJR, kterou v rámci projektu Yard Built uvidíme. Kdo bude další, koho Yamaha osloví. Hodně se také těšíme na další kolo souboje Sandse, Lazaretha a Walze, s největší pravděpodobností nás na podzim čeká další trojice customů. Že by z nové XV950? Uvidíme.

Foto: Yamaha

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno