A už je to tady. Tlaky Bruselu se začínají projevovat. Povinné ABS pro všechny motocykly? A co offroady? Není problém – Husqvarna, respektive BMW se do toho pouští.

Je pravda, že kdo jiný by se do něčeho takového měl pustit, než zrovna BMW, které má s ABS největší zkušenosti. Pokusnou ovečkou se stalo enduro její dceřiné společnosti Husqvarna TE 449. Že vám přijde ABS na terénní motorce jako nesmysl? Čtěte dál, třeba změníte názor.

Tak předně, ABS bude zasahovat pouze na předním kole. Navíc bude údajně pracovat velmi jemně, konstruktéři využili zkušenosti z okruhově laděného ABS na BMW S 1000 RR, které pravda funguje perfektně a lehký smyk kol dovolí. Taktéž je přislíbeno, že systém nebude pulsovat a ubírat tak informace plynoucí mezi brzdou a páčkou.

Celý systém dvoukanálového ABS složený z čidel, hydraulického systému a řídící jednotky, váží pouhých 1,5 kilogramu, což je u offroadů velmi podstatný parametr. Podle tiskové zprávy BMW by měli nový systém uvítat především hobby jezdci, kterým přinese větší požitek z jízdy a méně stresu. Ve vývoji je také systém, který dovolí přepínání mezi jízdou na silnici, kdy bude ABS zasahovat u obou kol a již zmiňovaným offroadem.

Z jistého pohledu se to zdá jako zbytečnost, ale na druhou stranu nutno uznat, že BMW (Husqvarna) to chytila za správný konec – nízká hmotnost, funkce pouze na předním kole, zachování citu v páčce. Co si o takovém systému myslíte?

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno