Je to tady! Rok po premiéře nové generace R 1200 GS s kapalinou chlazeným motorem představuje BMW také ostřejší offroad cestovatelskou verzi Adventure a drží se zaběhlých standardů
Už vloni při podzimním představení nového R 1200 GS (zde) odpovídali manažeři BMW na otázku, kdy bude verze Adventure, s úsměvem, že brzy. Během léta se objevilo několik špionážních fotek (zde) a tak bylo jasné, že letošní podzim bude tím časem, kdy se nový Advik ukáže. Překvapivě ještě před veletrhem EICMA v Miláně, máme ho tu!
Bylo jasné, že BMW nebude objevovat svět, vývojáři v Mnichově dobře vědí, co si zákazník přeje a jaká by verze Adventure měla být. Motorka je samozřejmě založena na standardním GS s balíčkem změn, na ktéré jsme si už za roky existencí verzí Adventure zvykli. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější:
- větší setrvačník a nové tlumiče vibrací pro hladší chod a ovladatelnost motoru
- zdvihy vpředu i vzadu o 20 mm delší oproti standardní verzi
- o 10 mm vyšší světlá výška oproti předchozímu modelu
- upravená geometrie kyvné vidlice pro možnost ostřejšího zacházení
- kompletně upravená karoserie s robustním designem
- 30litrová nádrž
- ABS, ASC a dva jízdní módy v sérii (Rain a Road, další tři jako volitelné příslušenství)
- semi-aktivní podvozek Dynamic ESA jako volitelné příslušenství
- pohodlné dvoudílné sedlo se stavitelnou výškou a sklonem
- vysoké nastavitelné plexi s deflektory
- široké enduro stupačky
- nastavitelné vystužené nožní páky
- robustní ochranné rámy kryjící motor a nádrž
- nová řada příslušenství a doplňků
Snad ještě víc, než kdy dřív, vypadá nový Adventure jako tank, jeho mohutnost podpořená designem a novými barvami (ta zelená je fakt výborná!) vzbuzují respekt, což je nesporně jedna z vlastností, proč si zákazníci tuto motorku pořizují. Za nás směrem do Mnichova potlesk, těšíme se na osobní setkání.
Foto: BMW Motorrad